Stygg lyd

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
Svint1
Lärling
Lärling

Stygg lyd

Post by Svint1 »

Hei!
Jeg har endelig fått satt inn P200-motoren i Touringen, og den sviver og går!:D
MEN, det er en styggstygg:cry: lyd i motoren.
Det høres ut som en "løs mutter" inni motoren... Men lyden høres ut til å komme fra sylinderen. :?
Jeg har ikke overhalt/åpnet motoren ennå, da jeg håpet å få kjøre mest mulig av sesongen, og heller ta motoren til vinteren... :oops:

Men er det farlig lyd i motoren? -noen som kan fortelle meg hva det er??

Hilsen Øyvind
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Om det verkar komma från cylindern, så skulle jag misstänka kolvbultslagret, eller att kolvbulten saknar ett clips.

Är det en äldre motor, skulle jag misstänka att kolven är -väldigt- sliten, och 'slamrar' i cylindern.

Plocka av cylindern, kolla kolvbultslagret och hur stort kolvspel du har. Byt det som behövs.

Hade samma ljud i min Rally 200, och det var utan tvekan den slitna kolven. Det försvann efter renoveringen.

Mvh

Guran

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Svint1</i>
<br />Hei!
Jeg har endelig fått satt inn P200-motoren i Touringen, og den sviver og går!:D
MEN, det er en styggstygg:cry: lyd i motoren.
Det høres ut som en "løs mutter" inni motoren... Men lyden høres ut til å komme fra sylinderen. :?
Jeg har ikke overhalt/åpnet motoren ennå, da jeg håpet å få kjøre mest mulig av sesongen, og heller ta motoren til vinteren... :oops:

Men er det farlig lyd i motoren? -noen som kan fortelle meg hva det er??

Hilsen Øyvind
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Post Reply