Jag funderar på att köpa en Vespa 300. Jag oroar mig dock för rost. På nätet finns det en del skräckexempel på nya vespor som börjat rosta. Jag bor dessutom längs med en grusväg så det blir en del grussprut. Någon som har tips på hur man kan rostskydda en Vespa?
Janne
Rostskydd
Re: Rostskydd
Hej Janne !!!
Jag är med i Vespa Gts owners club på Facebook. Där har dom diskuterat problemet.
Ett alternativ är att sätta ett stänkskydd på framskärm så det minkar sprutet från framhjulet. En tunn genomskinlig film har jag sett att dom klistrat på under vespa för att skydda lacken. Jag har haft 2 st Vespor en 200 gt 2004 och en 250 gts 2005. Eftersom jag bara har Finåkt på sommaren och haft dom i värnegaraget så har jag inte haft något problem. Lycka till med din nya Vespa 300. En underbar marin att köra. Micke
Jag är med i Vespa Gts owners club på Facebook. Där har dom diskuterat problemet.
Ett alternativ är att sätta ett stänkskydd på framskärm så det minkar sprutet från framhjulet. En tunn genomskinlig film har jag sett att dom klistrat på under vespa för att skydda lacken. Jag har haft 2 st Vespor en 200 gt 2004 och en 250 gts 2005. Eftersom jag bara har Finåkt på sommaren och haft dom i värnegaraget så har jag inte haft något problem. Lycka till med din nya Vespa 300. En underbar marin att köra. Micke
Re: Rostskydd
Jag har satt på ett stänkskydd av gummi. Jag satte först på ett ganska tunnt skydd så det gick sönder och då bytte jag mot ett tjockare gummiskydd. Under har jag lagt på lite rostskyddsmassa och sedan brukar jag inemellan lägga i lite färg när det blir stenskott.