Brukar inte skriva här så ofta, men lurkar runt mer eller mindre dagligen och tjuvläser...

Nu till saken som fått mig att kliva fram ur dimmorna för att utnyttja forumets samlade intelligentia:
Jag skall och kolla på en Lambretta Luna i veckan. Det är en bekants bekant som haft den stående i sina föräldrars garage sedan han var tonåring, och nu vill han tydligen göra sig av med den. Vet egentligen ingenting om den, mer än att den inte startar för tillfället och att kopplingsvajern är av. Har bara träffat killen ett par gånger ute innan vi pratades vid per telefon igår. Varför den inte startar säger han sig inte ha en aning om...
Jag har frågat vad han vill ha för den på ett ungefär, men han vill att jag skall komma med ett bud efter att ha kollat på den istället. Problemet är att jag inte har en aning om vad ett vettigt pris för en i nuläget ej rullande Luna är...man vill ju inte betala för mycket, men inte blåsa killen heller. Har kikat runt lite på nätet för att få en riktlinje på vad de brukar gå för, men inte blivit mycket klokare av det.
Undrar därför vad som kan tänkas vara lämpligt att bjuda på ett ungefär, förutsatt att felet inte är alltför allvarligt? Inser att det är en knepig fråga, men...
Är rätt grön på Lambrettor i allmänhet, och i Luna i synnerhet (är en Vespa-kille sedan tidigare, ju!

Hoppas nån kan komma med lite tips!
Hörs!
/Ronnie
EDIT: Gjorde en sökning och såg att det fanns en del info om pris och sådant här redan, så det behöver ni inte svara på om ni inte vill. Frågan om vad jag skall hålla utkik efter för Luna-specifika fel som kan bli kostsamma/krångliga att åtgärda kvarstår dock...