Primärväxel

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Post Reply
erdans
Drömmare
Drömmare

Primärväxel

Post by erdans »

Jag håller på och beställer delar från SIP och behöver lite hjälp. Vet någon om primärväxeln med artikel nummer 15350000 som SIP säljer passar på en V50? Om inte den passar, vilken (18/67) gör det? Har letat runt men blir inte riktigt klok. Tack på förhand!

/Erik
bufflig
Lärling
Lärling

Post by bufflig »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by erdans</i>
<br />Jag håller på och beställer delar från SIP och behöver lite hjälp. Vet någon om primärväxeln med artikel nummer 15350000 som SIP säljer passar på en V50? Om inte den passar, vilken (18/67) gör det? Har letat runt men blir inte riktigt klok. Tack på förhand!

/Erik
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Detsamma undrar jag. Passar en primärutväxling för PK på vespa 50, är det ingen som vet? Eller du kanske helt enkelt provade och har svaret själv, nu såhär en månad senare?

Annars har EM utväxlingen, men den finns inte i webshoppen, man får besöka/ringa/maila för att kunna beställa.

/Patrik
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Detsamma undrar jag. Passar en primärutväxling för PK på vespa 50, är det ingen som vet?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Vissa av utväxlingarna till PK passar EJ tidiga V50 utan modifiering.
Man får helt enkelt inte ner dom i motorblocket.
bufflig
Lärling
Lärling

Post by bufflig »

Jag tänkte väl att det fanns någon som visste:) Då "sejfar" jag och beställer från EM, lika bra förresten, man vill ju stödja de lokala handlarna!
Och som vanligt, jättetack Calle, för att du tar dig tid att besvara så många frågor från oss amatörer på forumet, du anar inte hur mycket det är värt!
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Och som vanligt, jättetack Calle, för att du tar dig tid att besvara så många frågor från oss amatörer på forumet, du anar inte hur mycket det är värt!<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Tack för att du säger det!
Det är bara skoj!
Post Reply