Tänker det är rätt smidigt att ta Vespan (motorcykel) inom Malmö, och lätt att ställa vid jobbet (nära Stationen). Dock tänker jag mig att borde vara samma regler som för bil vad gäller "olovlig parkering" och kanske får böter om man ställer den lite smidigt vid ett gäng cyklar eller mot en husvägg eller så?
Hur gör man med sånt? Känns dumt att ställa på "vanlig parkering" och betala samma dyra pris?
Detta är min första motorcykel så har dålig koll.
Tacksam för svar.
/Söder
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Parkering Vespa (Malmö)
-
- Mästare
Re: Parkering Vespa (Malmö)
Malmö hade tidigare generösa regler om att det var gratis att stå i MC rutor på gatumark men det tycks ha ändrats. Att ställa i cykelställ, mot husväggar eller på trottoarer brukar ge böter ganska omedelbart
https://malmo.se/Stadsplanering--trafik ... ed-MC.html
Bäst är nog att hitta någon privat tomt och komma överens med ägaren om att du kan stå undanskymd i något hörn
mvh/Henrik B PR SSK
https://malmo.se/Stadsplanering--trafik ... ed-MC.html
Bäst är nog att hitta någon privat tomt och komma överens med ägaren om att du kan stå undanskymd i något hörn
mvh/Henrik B PR SSK
Re: Parkering Vespa (Malmö)
Hej!
I Göteborg är det populärt att ha 2 st kraftiga neodynmagneter bak på nummerplåten. Enkelt att plocka av plåten och lägga under sadeln när du parkerar i cykelställen. Lapplisorna ser ingen skillnad på om det är en gammal moped eller motorcykel som står parkerad. Magneterna köper du enklast på Clas Olsson.
I Göteborg är det populärt att ha 2 st kraftiga neodynmagneter bak på nummerplåten. Enkelt att plocka av plåten och lägga under sadeln när du parkerar i cykelställen. Lapplisorna ser ingen skillnad på om det är en gammal moped eller motorcykel som står parkerad. Magneterna köper du enklast på Clas Olsson.
Vespa GS 160
Vespa SS 180
Lambretta TV 175 (Mugello 186)
Hans Rekstad
Vespa 50 (100 cc)
Vespa GS VS5
Vespa GS 160
Vespa SS 180
Lambretta TV 175 (Mugello 186)