Har en rally 69 som är 180cc orginal, som jag satte på ett 200cc kit. Jag får stora problem med vibrationer från motorn.
Har bytt motorbussningarna i svingen och bakre dämparen med tillhörande gummin, men det hjälper inte.
Har några teorier själv:
Nya kolven är tyngre, ev byta till lättviktskolv?
Tändningen behöver ställas om?
Orginalveven pallar inte 200cc??
Några bra inputs, erfarenheter??
Rally 180 med 200 cylinder
Re: Rally 180 med 200 cylinder
Hej!
Har du lust att berätta vad exakt du har bytt och ändrat... vilket kit har du använd?
Jag har läst på olika utländska forum att det förekommer en "obalans" mellan orig. 180 vevaxel och 200 kolven... 180'vevaxeln är smalare på "kolvsidan" än en 200'vevaxel.
det är nog kanske därifrån dina vibrationer härstammer?
Har du lust att berätta vad exakt du har bytt och ändrat... vilket kit har du använd?
Jag har läst på olika utländska forum att det förekommer en "obalans" mellan orig. 180 vevaxel och 200 kolven... 180'vevaxeln är smalare på "kolvsidan" än en 200'vevaxel.
det är nog kanske därifrån dina vibrationer härstammer?
"Blech und Freude Rollerjungen"