Rally 180 med 200 cylinder

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
slicke72
Drömmare
Drömmare
Posts: 2
Joined: Sat 20 Aug 2016, 21:35

Rally 180 med 200 cylinder

Post by slicke72 »

Har en rally 69 som är 180cc orginal, som jag satte på ett 200cc kit. Jag får stora problem med vibrationer från motorn.
Har bytt motorbussningarna i svingen och bakre dämparen med tillhörande gummin, men det hjälper inte.
Har några teorier själv:
Nya kolven är tyngre, ev byta till lättviktskolv?
Tändningen behöver ställas om?
Orginalveven pallar inte 200cc??

Några bra inputs, erfarenheter??
tysken
Lärling
Lärling
Posts: 262
Joined: Sat 29 Apr 2006, 22:07
Location: Sweden

Re: Rally 180 med 200 cylinder

Post by tysken »

Hej!

Har du lust att berätta vad exakt du har bytt och ändrat... vilket kit har du använd?

Jag har läst på olika utländska forum att det förekommer en "obalans" mellan orig. 180 vevaxel och 200 kolven... 180'vevaxeln är smalare på "kolvsidan" än en 200'vevaxel.

det är nog kanske därifrån dina vibrationer härstammer?
"Blech und Freude Rollerjungen"
slicke72
Drömmare
Drömmare
Posts: 2
Joined: Sat 20 Aug 2016, 21:35

Re: Rally 180 med 200 cylinder

Post by slicke72 »

Det låter intressant..

Den här sitter på nu:

https://www.sip-scootershop.com/en/prod ... +_41470800
Post Reply