Hej på er alla.
Nu har jag ett litet problem, hoppas jag, som jag söker hjälp om. Det handlar om min Px 200 E-90. Som rubriken säger så gäller det blinkers. Det bör jade för en vecka sen när jag såg att indikatorlampan i h-mätaren inte blinkade som den brukade göra vid vänsterblinkning. På högerblinkning är allt som vanligt. Men på vänster så blinkar det inte fram, kollat lampan och den är hel, men bak blinkar och lyser när lampan fram skulle blinkat om den funkat. Har rengjort från ärg och dylikt men inget hjälper.
Naturligtvis finns det väl ett blinkersrelä någonstans, kanske det gröna som sitter i reservhjulet, som kanske är lite trasigt. Önskar lite hjälp av våra experter på forumet om vad felet kan vara och om det är reläet så önskar jag hjälp om vilket jag skall köpa. Har kollat på S.I.P. men blivit lite tveksam om vilket jag skall köpa för bägge kanske passar men det ena är lite dyrare men är kanske att rekommendera. Puh det var mycket om ett kanske litet problem.
Känns inte riktigt ok att köra utan fungerande blinkers och ska jag iväg och Köra Danmarks-rideouten.
Blinkersproblem
Blinkersproblem
//isse
PX200E-90
NSU Quickly-58
PX200E-90
NSU Quickly-58
- JanneHagnell
- Lärling
Re: Blinkersproblem
Om det är samma som på tidigare modeller finns en kopplingsplatta under plasthöljet på frontskölden, det som även döljer tutan. Där kan det vara riktig ärg-mania som kan ställa till det. Hittade själv ett blinkersfel där.
Verkar vara ett jordproblem. Jordskruven fram sp'ndes ordentligt och k[pan beh;vde lite handp[l'ggning f;r att fungera s[ gjorde allt det. {terkommer med ev andra l;sningar. har dock en fr[ga> hur gjordas sidok[perna_
//isse
PX200E-90
NSU Quickly-58
PX200E-90
NSU Quickly-58
Oj hade plötsligt engelsk text. Hoppas ni förstår vad jag menar. Det handlar om att jorden inte var ok. Fråga: hur jordas sidokåperna, för det verkar som att det var problemet.
//isse
PX200E-90
NSU Quickly-58
PX200E-90
NSU Quickly-58
- JanneHagnell
- Lärling
Genom godset i fästkrokarna. Så det gäller att de har bra ytor.