Skylthållare?

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
johan
Nybörjare
Nybörjare

Skylthållare?

Post by johan »

Har fått ny plåt till min asienimporterade superbastard och funderar på om det finns några fina skylthållare att få tag på. Den är ju så fin och blank i lacken så nåt kromat eller rostfritt kanske vore nåt. Tips någon?

/johan
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by johan</i>
<br />Har fått ny plåt till min asienimporterade superbastard och funderar på om det finns några fina skylthållare att få tag på. Den är ju så fin och blank i lacken så nåt kromat eller rostfritt kanske vore nåt. Tips någon?

/johan
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

de flesta skylthållare är mindre än svenska måtten om du menar skyltinramning. annars behöver man ingen speciell hållare, men det finns en platta för att fästa skylten om man har en vespa med rund bakdel eller för smallframes, men de syns inte speciellt mycket

Federico
johan
Nybörjare
Nybörjare

Post by johan »

Jag funderar ju mest på om jag inte vill ha en trevlig inramning. Det asiatiska "orginalet" är ju just för litet för den svenska skylten. Nu har jag ju istället fyra hål i ramen som inte täcks ordentligt av den nya nummerplåten.
/johan
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by johan</i>
<br />Jag funderar ju mest på om jag inte vill ha en trevlig inramning. Det asiatiska "orginalet" är ju just för litet för den svenska skylten. Nu har jag ju istället fyra hål i ramen som inte täcks ordentligt av den nya nummerplåten.
/johan

vad är det för asienhoj du har, visspa eller lambritta?

Federico
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<br />Jag funderar ju mest på om jag inte vill ha en trevlig inramning. Det asiatiska "orginalet" är ju just för litet för den svenska skylten. Nu har jag ju istället fyra hål i ramen som inte täcks ordentligt av den nya nummerplåten.
/johan
Sätt skruvar innefrån med kromade kupolmutrar.Köpes hos ROFFES./L
johan
Nybörjare
Nybörjare

Post by johan »

Visspa.
Köpt på plats i Hanoi av liten renoveringsfarbror i litet hål i väggen och sedan skeppad hem till Göteborg. Det är en Super -67 som hottats upp (ner?) med runda skärmar och lampor så den ser ut som en VBB. Vi fick med oss tre stycken som ni kommer få se susandes runt i sommar.
/johan
johan
Nybörjare
Nybörjare

Post by johan »

[/quote]
Sätt skruvar innefrån med kromade kupolmutrar.Köpes hos ROFFES./L
[/quote]

problemet för mig är att rektangeln som hålen i ramen bildar inte täcks ordentligt av den svenska nummerplåten. Det rubbar helt enkelt mitt estetiska sinne..
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Man kan ju alltid klippa till en svensk skylt och få plats i skylthållaren.
Lagligheten får man bedömma själv.

Jag har gjort så på min Veloce. (inte jag på bilden men min scoot)
http://i50.photobucket.com/albums/f325/ ... 040212.jpg

Skoj med importen, skulle vara kul att se bilder!
johan
Nybörjare
Nybörjare

Post by johan »

En vårig bild utanför garaget kan du få!

Image

/johan
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Fin!
Post Reply