Kul, underhållande, praktisk och framförallt lätthanterlig - sparar massor med tid att åka bussfil i Stockholm, parkera gratis å slippa vägtullar

Dock lite smolk i bägaren nu när det blivit lite kallare - lilla moppisen rör sig vissa dagar inte ur fläcken!
Mitt bekymmer är sonika bromsarna som fryser fast. Vad jag söker tips om är hur jag kan "låsa upp" bromsarna som helt klart verkar påverkas av fukt och kyla.
Vän av ordning föreslår säkert att moppisen inte ska användas när det är kallt eller att moppisen kan förvaras i garage.
Det är såklart bra svar men vid upprepade tillfällen har väderomslag ställt till det - på morgonen har det fungerat fint att köra både funktions - och vädermässigt men på eftermiddagen har vi tvingats anlita kommunaltrafiken då bromsarna låst sig helt, vi måste alltså lämna moppisen på kommunal garageplats i stan och vänta på väderomslag alternativt bogsera hem Piaggion.
Har någon ett tips eller en idé som inte inbegriper svar som "kör inte när det är kallt" eller "parkera i varmgarage"? Vi vill gärna se vår Piaggio som ett bruksfordon och inte bara använda på sommaren - någon som har råkat ut för samma lika och hittat på någon enkel lösning?