Backspegel eller ej backspegel... det är frågan.
Backspegel eller ej backspegel... det är frågan.
Hej på er!
Jag är kluven. Jag tycker min V50 är renare och mer estetisk utan backspegel, men jag saknar att inte kunna se vad som finns bakom mig när jag kör i stan.
Vad tycker ni och hur har ni löst det? (om ni har löst det) Finns det nån spegel som passar bättre och hur sätter man den bäst?
Bara nyfiken på hur ni har gjort och tacksam för tips och råd.
mvh Sebbe
Jag är kluven. Jag tycker min V50 är renare och mer estetisk utan backspegel, men jag saknar att inte kunna se vad som finns bakom mig när jag kör i stan.
Vad tycker ni och hur har ni löst det? (om ni har löst det) Finns det nån spegel som passar bättre och hur sätter man den bäst?
Bara nyfiken på hur ni har gjort och tacksam för tips och råd.
mvh Sebbe
- Attachments
-
- Bella M.jpg (157.89 KiB) Viewed 11391 times
Re: Backspegel eller ej backspegel... det är frågan.
Det är snarare vanligt att Vespa-folk tänker åt andra hållet -hur många backspeglar kan jag ha. Många utrustar ju sina scootrar med en massa bling-bling-prylar.
Jag kan förstå att man vill ha en ren look men din Vespa har redan pakethållare fram och fartränder så varför inte löpa linan ut och sätta dit backspeglar också.
Jag kan förstå att man vill ha en ren look men din Vespa har redan pakethållare fram och fartränder så varför inte löpa linan ut och sätta dit backspeglar också.
P200E -83 (GS 160 -62 såld) (PX 125E -83 såld)
Du har en poäng 
Kommer dock att få räcka med en för mig. Tips om modell? Eller tar Vespisti bara det som finns på marknaden?
Vill ju inte göra bort mig

Kommer dock att få räcka med en för mig. Tips om modell? Eller tar Vespisti bara det som finns på marknaden?
Vill ju inte göra bort mig

Det finns inga lagar som säger hur en backspegel måste se ut men jag tycker du kan ta en rund kromad eftersom du har andra kromdetaljer på din Vespa.
- Attachments
-
- backspegel.jpg (26.08 KiB) Viewed 11362 times
- JanneHagnell
- Lärling
Skulle inte klara mig utan spegel. Original på våra scootrar (ej Vespa) är snygga men korta, vilket gör dem ganska värdelösa om man vill se något annat än sig själv. Ska byta åtminstone vänsterspegeln, funktionen är viktigare!
Då skall jag se vad jag kan hitta.
Vart hittar man backspeglar nu för tiden? Har nog inte tittat efter det/sett några sen jag köpte till cykeln som 9-åring
Vart hittar man backspeglar nu för tiden? Har nog inte tittat efter det/sett några sen jag köpte till cykeln som 9-åring

Så, nu blev det en spegel iaf. med tanke på att min Vesta ärndå itne har den rät rena looken, så tycker jag inte att det blev så hemskt. Blev en liten, 9cm i diameter. Bara så man har en aning om det finns blåljus bakom 
/Seb

/Seb
- JanneHagnell
- Lärling
Är det en röd Lancia som står där bakom på bilden?
NästanFrontstar wrote:Är det en röd Lancia som står där bakom på bilden?

Det är en Alfa Romeo GTV6-83 som jag helrenoverat under massor av år.
All in iItalien på mig

- Attachments
-
- GTVespa S.jpg (141.88 KiB) Viewed 11098 times
Snygga bägge två!
- JanneHagnell
- Lärling
Shit, det missade jag! Förståndiga val av fordon här överlag, alltså! Har själv haft en Alfetta GT i min ungdom och har fn en Sud TI.
Jodå, har varit Alfanörd hela mitt fordonsliv. Min första bil var en 33QV och på den vägen är det. Fram till för 5 år sen har jag BARA kört Alfa som bruksdbil. Sista var en 166 3.0 Super.
Har även haft banracingbil jag byggde av en 75 3.0. (nu såld)
GTV6:an har jag haft i 20 år och helrenoverat. Även bytt till en 3.0-motor från en 164QV.
Klassisk Vespa har jag suktat efter länge, men inte hittat nån bra kandidat tills jag fick tag på denna.
//Sebbe
Har även haft banracingbil jag byggde av en 75 3.0. (nu såld)
GTV6:an har jag haft i 20 år och helrenoverat. Även bytt till en 3.0-motor från en 164QV.
Klassisk Vespa har jag suktat efter länge, men inte hittat nån bra kandidat tills jag fick tag på denna.

//Sebbe
- JanneHagnell
- Lärling
Härligt! Själv har jag också ägt Alfor större delen av mitt vuxna liv, men de senaste har varit renoveringsobjekt så det var länge sedan jag körde. Tröstar mig med Bajaj Bonnie och Saab V4 så länge.
- JanneHagnell
- Lärling
Aha! Det du som är Seb på Alfapower också, gissar jag?
My cover is blown! ...stämmer braJanneHagnell wrote:Aha! Det du som är Seb på Alfapower också, gissar jag?

- JanneHagnell
- Lärling
Ibland tar Seb en GTV och kör runt på staden som en vanlig man (gammalt djungelordspråk)...Seb wrote:My cover is blown! ...stämmer braJanneHagnell wrote:Aha! Det du som är Seb på Alfapower också, gissar jag?

Precis så är detJanneHagnell wrote:Ibland tar Seb en GTV och kör runt på staden som en vanlig man (gammalt djungelordspråk)...Seb wrote:My cover is blown! ...stämmer braJanneHagnell wrote:Aha! Det du som är Seb på Alfapower också, gissar jag?