MP3 PIAGGIO

Diskutera nya (två- eller trehjuliga) fordon här.
Post Reply
zimmergren
Drömmare
Drömmare

MP3 PIAGGIO

Post by zimmergren »

har presis köpt en mp3 500 sport 2015
helt underbar att köra
folk tittar lite i stan när man kommer körande . men när dom hör ljudet när man gasar på så tänker dom vad fasan var det
bra botten drag och uppför sig så som en vanlig MC fast stabilare väg hållning
Älskar denna maskinen
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Re: MP3 PIAGGIO

Post by jencla »

Kul att du gillar den! De är ju inte så vanliga i Sverige men nere i Sydeuropa myllrar det av dem. Tre hjul är häftigt, plus att du har dubbelt så mycket gummi i asfalten fram om och när du behöver bromsa på allvar. Lycka till och kör försiktigt!
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
januv
Drömmare
Drömmare

Re: MP3 PIAGGIO

Post by januv »

Hej!
Jag har en Piaggio MP3 300. För ett par månader sedan när jag tankat och skulle åka iväg låste sig framhjulen i ett lutat läge!! Det blev bärgning till Probike i Sollentuna. Efter ca 7 ( sju !!) veckor fick jag tillbaka den efter att dom byt ut en sensor rekvirerad från Italien. Mecken i Sollentuna, liksom bärgaren sa att dom har sett problemet tidigare. Är det någon därute som stött på samma problem?
Jag diggar inte tanken att framhjulen kan låsa sig i lutat läge, jag frågade mecken om detta kan ske under färd, hemska tanke. Han kunde inte svara på frågan, tyckte den var adekvat och bad mig ta kontakt med generalagenten i Sverige, SPG, vilket jag gjorde för några dagar sedan och väntar fortfarande på mailsvar!!
Post Reply