Hej! Jag är nytt till det här forum, iaf som aktiv användare. Sedan ett par år tillbaka äger jag en Popolino från 1960. NU har jag äntligen ryckt upp mig och den är besiktigad och jag kör den till jobbet varje dag. Lite kallt, men en bra start på dagen. Nu behöver jag ett par delar och begriper mig inte på modellerna.
VNB, VNS, VNA......
Vilken Vespa motsvara min Popolino? Jag behöver nya stöddämpare och fjädrar fram och bak och skulle gärna rusta upp till 12 Volt. 6 volt i vintermörkret är verkligen mer att bli sett än att se (som den snälle besiktningsmannen sa till mig).
Kan någon hjälpa mig med det?
Tillägg: VNS2T0060 heter den...
Popolino frågor
Popolino frågor
Popolino 1960
BSA C11G 1954
En del moppar
En påhängsmotor som är inte påhängd
En 98 kubikare i delar
.. för många helt enkelt....
BSA C11G 1954
En del moppar
En 98 kubikare i delar
Re: Popolino frågor
Hej, ditt ramnummer stämmer inte riktigt. 60 ska vara en VNS1. Har den stötdämpare fram? Motornummer/beteckning?
/P
/P
Ramnumret var mycket svårt att läsa. Den sitter ju inte bra till just var kåpan skaver mot ramen. Sedan är motorn från 60 (har inte numret just nu) och ramen äldre. Eller så har jag inte sett ramnumret riktigt. Besikningsmannen och jag kom dock överens att det är den.
Japp jag har en stöddämpare och fjäder fram. Men fjädern är helt slut, kör man snabbt över en gupp skallrar tänderna. Iaf om man är oförberedd. Ska kolla upp motornumret när det är ljust ute. Vad menar du med beteckning? //Gerold
Japp jag har en stöddämpare och fjäder fram. Men fjädern är helt slut, kör man snabbt över en gupp skallrar tänderna. Iaf om man är oförberedd. Ska kolla upp motornumret när det är ljust ute. Vad menar du med beteckning? //Gerold
Popolino 1960
BSA C11G 1954
En del moppar
En 98 kubikare i delar
BSA C11G 1954
En del moppar
En 98 kubikare i delar