Hej!
Bytt till DRs 50 cc cylinder-kit, märkte att man kulle läst recensionerna först. Var ingen större skillnad från original!?
Jag har 18/67, samt standard italiensk vev från EM-scooters. Satt i nytt munstycke 55 och det går hyfsat förutom i mellanregistret - den dör när jag gasar på i mellan registret!? Provat med både B6HS och B7HS
Jag har försökt söka i forumet och kikat på setuper på alexander hepp men blir inte klokare.
Vad behöver jag mer göra, öka/minska förtändning!? Större eller mindre munstycke. Stiftet är mörkbrunt då jag stänger av den på 3/4-gas - är väl positivt att den går lite fetare under inkörning?
Vågar inte varva så mycket än utan försöker bara köra varierat. Man blir lite rädd när den dör eller brölar på mellan-registret. Den gick hur bra som helst med orginal-cylindern på.
Tack på förhand....
Ny D.R 50 CC cylinder - förtändning, munstucke etc.
Ny D.R 50 CC cylinder - förtändning, munstucke etc.
Bästa hälsningar/Best regards
Martin Gustafsson
Vespa 50 L -70
Vespa 50 R -72
Vespa PX200E -90
Vespa Rally - 69
Martin Gustafsson
Vespa 50 L -70
Vespa 50 R -72
Vespa PX200E -90
Vespa Rally - 69
Re: Ny D.R 50 CC cylinder - förtändning, munstucke etc.
Hej. Jag har också funderat på detta cylinder kit. Men det ger alltså ingen större effekt ? Såg du nån skillnad på det från originalet, typ större kanaler eller nåt ? Jag tycker nämligen att montera på ett 75cc känns lite väl. Är inte ute efter hastighet utan bara lite mer kraft.
Re: Ny D.R 50 CC cylinder - förtändning, munstucke etc.
Har du en 16/10-förgasare? Om du vill ha nån förändring måste du nog byta till en 16/16 och munstycke ca 68-70.