Vespa touring 4

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
marting
Nybörjare
Nybörjare
Posts: 25
Joined: Sun 19 Jul 2015, 13:02

Vespa touring 4

Post by marting »

Hej!

Om jag vill trimma min Vespa touring 4, vad är bästa sätt?. Jag har beställt ett SITO avgassystem men inte fått hem det än?! Är det att sätta på en 177 kubikare? I så fall - tips på bestyckning? Måste man byta förgasare eller kan man köra på standard?
Bästa hälsningar/Best regards

Martin Gustafsson

Vespa 50 L -70
Vespa 50 R -72
Vespa PX200E -90
Vespa Rally - 69
BooDaa
Lärling
Lärling
Posts: 272
Joined: Fri 20 Aug 2010, 13:33
Location: Linköping

Re: Vespa touring 4

Post by BooDaa »

Hej, Martin! 177-cylinder, öppnare ljuddämpare och en SI 24/24-förgasare skulle nog kunna vara en bra start. Lägg sedan till en öppen vev och lite portning av blocket, så blir det ännu bättre. Pinasco har iofs även ett cylindermatat kit komplett med förgasare, som verkar mycket intressant. Det levereras med en täckbricka så att man snabbt och lätt kan sätta för sliden under ordinare förgasare och lika enkelt skifta tillbaka till originalutförande om man får lust.


Skickat från min iPad med Tapatalk
"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna!" / Solan Gundersen, Flåklypa 1975
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
marting
Nybörjare
Nybörjare
Posts: 25
Joined: Sun 19 Jul 2015, 13:02

Re: Vespa touring 4

Post by marting »

Tack BooDaa!

Äntligen ett svar, tack för du delar med dig av dina kunskaper. Jag har märkligt nog hamnat i en riktig snurr på maskiner. Jag försöker komma åt en Vespa rally så därför gjorde jag ordning på och sålde Touringen, grejar nu med en NSU Pretis Prima i väntan på den perfekta rallyn.

Tack igen!
Bästa hälsningar/Best regards

Martin Gustafsson

Vespa 50 L -70
Vespa 50 R -72
Vespa PX200E -90
Vespa Rally - 69
Post Reply