Hej!
Om jag vill trimma min Vespa touring 4, vad är bästa sätt?. Jag har beställt ett SITO avgassystem men inte fått hem det än?! Är det att sätta på en 177 kubikare? I så fall - tips på bestyckning? Måste man byta förgasare eller kan man köra på standard?
Vespa touring 4
Vespa touring 4
Bästa hälsningar/Best regards
Martin Gustafsson
Vespa 50 L -70
Vespa 50 R -72
Vespa PX200E -90
Vespa Rally - 69
Martin Gustafsson
Vespa 50 L -70
Vespa 50 R -72
Vespa PX200E -90
Vespa Rally - 69
Re: Vespa touring 4
Hej, Martin! 177-cylinder, öppnare ljuddämpare och en SI 24/24-förgasare skulle nog kunna vara en bra start. Lägg sedan till en öppen vev och lite portning av blocket, så blir det ännu bättre. Pinasco har iofs även ett cylindermatat kit komplett med förgasare, som verkar mycket intressant. Det levereras med en täckbricka så att man snabbt och lätt kan sätta för sliden under ordinare förgasare och lika enkelt skifta tillbaka till originalutförande om man får lust.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Skickat från min iPad med Tapatalk
"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna!" / Solan Gundersen, Flåklypa 1975
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VGL1T -57
VLA1T -63
VNS5T -64
VLB1T -68
VSX1T -83
Re: Vespa touring 4
Tack BooDaa!
Äntligen ett svar, tack för du delar med dig av dina kunskaper. Jag har märkligt nog hamnat i en riktig snurr på maskiner. Jag försöker komma åt en Vespa rally så därför gjorde jag ordning på och sålde Touringen, grejar nu med en NSU Pretis Prima i väntan på den perfekta rallyn.
Tack igen!
Äntligen ett svar, tack för du delar med dig av dina kunskaper. Jag har märkligt nog hamnat i en riktig snurr på maskiner. Jag försöker komma åt en Vespa rally så därför gjorde jag ordning på och sålde Touringen, grejar nu med en NSU Pretis Prima i väntan på den perfekta rallyn.
Tack igen!
Bästa hälsningar/Best regards
Martin Gustafsson
Vespa 50 L -70
Vespa 50 R -72
Vespa PX200E -90
Vespa Rally - 69
Martin Gustafsson
Vespa 50 L -70
Vespa 50 R -72
Vespa PX200E -90
Vespa Rally - 69