kona till bromstrumma grader?

Här diskuterar vi Lambrettor!
Post Reply
JBL
Entusiast
Entusiast

kona till bromstrumma grader?

Post by JBL »

Min nyinförskaffade kona som är 8 gradersvarianten passar inte min nyinköpta begagnade bromstrumma (GP/DL). Den är för fet och går inte riktigt ner, fattas ca 8mm. Det finns en 11 graders variant, men den är väl ännu fetare? Väldigt tacksam för goda tips! Bromstrumman lär vara DL Innocenti.
J
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Re: kona till bromstrumma grader?

Post by fritte »

JBL wrote:Min nyinförskaffade kona som är 8 gradersvarianten passar inte min nyinköpta begagnade bromstrumma (GP/DL). Den är för fet och går inte riktigt ner, fattas ca 8mm. Det finns en 11 graders variant, men den är väl ännu fetare? Väldigt tacksam för goda tips! Bromstrumman lär vara DL Innocenti.
J
enklast är nog att köpa rätt trumma/kona, att mäta upp konan o sedan svarva till perfekt passning så konan griper längst hela sin längd är svårt att lyckas med. Din hoj är väl i det närmaste perfekt så försök att behålla den så...... :(
JBL
Entusiast
Entusiast

Post by JBL »

Tack Fritte, du har nog rätt. Bara trist att ge upp den här bromstrumman som jag borrat om gängor och allt... men så är det nog. Angående perfekt vete fan. Mekaniskt i väldigt bra skick, men lacken... :|
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

JBL wrote:Tack Fritte, du har nog rätt. Bara trist att ge upp den här bromstrumman som jag borrat om gängor och allt... men så är det nog. Angående perfekt vete fan. Mekaniskt i väldigt bra skick, men lacken... :|
Mekaniskt är primärt, lack kommer lååångt efter..... :wink:
Post Reply