<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br />Tidigare brukade jag tvätta förgasarens alla delar genom att först spraya dom med motortvätt, skölja med kallt vatten och sedan lägga dom i varmt vatten med diskmedel. Skölja av med varmt vatten. Flottören läckte ofta och fick bytas. Efter att jag slutade inkludera flottören i tvättningen har jag inte haft några problem. Vet inte om det var motortvätten, eller varma vattnet som var orsaken.
<b>Scooter"RIDE FREE"hälsningar
Leif</b>

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Själv använder jag alltid bensin när jag rengör förgasaren. Det blir "soperent" (som de säger på göteborgska enligt TV-reklamen) och det är ett "naturligt element" för förgasaren.
Scooterhälsningar
/ Fredrik a. k. a. Terraplane Blues
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jomenvisst har du rätt, men jag tycker bensin stinker. Men jag ansåg att det var rätt meningslöst att tvätta en flottör som har legat i bensin. Den går knappast att få renare.
<b>Scooter"RIDE FREE"hälsningar
Leif</b>
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Nja, det är väl inte hela sanningen...

(Vad ska den smileyn likna förresten?). Gammal bensin och tvåtaktsolja kan bilda någon slags sörja/beläggning som täpper till diverse saker som skall vara öppna. Ren bensin löser (upp) detta problem i ett nafs.
PS. Bensin luktar gott! Bland det bästa jag visste när jag var liten, var att sniffa bensinångor när farsan tankade på Esso (och fick sådana där 25-öresdekaler att klistra in i en rabattbok). Förmodligen har detta bidragit till den märkliga person jag är idag...

DS.
Scooterhälsningar
/ Fredrik a. k. a. Terraplane Blues
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jo, men flottören samlas knappt nån skit på.
En tjej jag umgicks med förr, berättade att hon som liten tyckte avgaser luktade så gott. Hon satte näsan mot avgasrören på bilar och sniffade.
En annan orsak att jag inte tvättar med bensin, är att bensinångor tränger upp i vardagsrummet från garaget, & där sitter jag & röker.........
<font color="teal"><b>Scooter"RIDE FREE"hälsningar
Leif</b></font id="teal">