Lite fakta:
-Bensintillförseln till förgasaren fungerar, har ett flertal gånger kollat och varje gång är flottörhuset fyllt med ca 1 dl bensin. Bensin finns i förgasaren, när den väl startat går den att köra utan problem
-Tändningen står (hyfsat) rätt. Med bensin direkt i cylindern är den mycket lättstartad och när man kör den tyder inget på att tändningen står fel.
-Förgasaren är helt ny och alla munstycken och kanaler är genomblåsta med tryckluft utan att det gör någon skillnad på startproblemet.
-Choken fungerar. Värt att notera är att när motorn väl står på tomgång och man drar ut choken så varvar motorn upp. Vet inte om det skall vara så eller om det är ett täcken på tjuvluft.
-Håller man handen över luftinsuget känner man att det suger.
-Jag har gått upp i storlek på chokemunstycket utan någon förbättring.
-Motorn har rejält komp, det vill till att man har ätit sin gröt för att orka få snurr på kicken.
-Som man kan se på bilderna i länken ovan är det ett ovanligt reed (vad kan det vara för modell?) och specialgjort insug.
-Den har en klockformad vev (glockenwelle / bellshaped).
Det känns som man skulle behöva en sån där liten primer pump som det sitter i bland på tex gräsklippare men så ska det väl inte behöva vara om allt funkar?
Nu skulle jag behöva lite tips på åtgärder för fortsatt felsökning och era bästa teorier vad det kan vara för fel

Ska försöka länka till en nytagen film i projekttråden så ni får se att den fungerar väl den startat.
/H