Hej,
Jag har renoverat (bytt alla lager och packboxar) på min Popolino -66. Till den har jag köpt trimningssats http://www.sip-scootershop.com/en/produ ... +_10404000
Den startade direkt vid första försöket, men vid gaspådrag dör den eller är på väg att dö.
Jag har inte ansl. kopplingsvajer eller växelvajrarna ännu, så jag har inte kunnat provköra den.
Å andra sidan måste jag få den att gå bättre annars går det inte ens att provköra.
Det enda jag har provat är att ändra nålens inställning i förgasaren men utan någon nämnvärd skillnad.
Jag har kört fast och vet inte vad jag ska börja tackla problemet...
Någon som kan hjälpa mig?
Förgasarinställning??
Re: Förgasarinställning??
Dör vid gaspådrag låter som för snål förgasarinställning. Sätter du på trim måste du gå upp i munstycken. Har du gjort det?
/jens
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
-
- Mästare
Har du portat insuget och spolportarna? Står tändningen rätt? Hur ser stiftet ut när motorn har dött - kladdigt eller torrt?
Edit: ser att det är en cylinder där man antingen kan välja att köra insuget på cylindern eller på blocket, vilket har du gjort och hur har du förseglat det andra insuget?
/HB
Edit: ser att det är en cylinder där man antingen kan välja att köra insuget på cylindern eller på blocket, vilket har du gjort och hur har du förseglat det andra insuget?
/HB
Jag har inte gjort något med portarna, dvs fräst upp dom om det är det du menar.
Tändningen hoppas jag att jag har ställt in rätt. 17 grader innan övre dödpunkt. Men där känner man sig lite osäker...
Tändstiftet är kladdigt.
Insuget är på cylindern och och förseglingen har jag gjort med packningen och brickan som följde med satsen.
Jag har inte ändrat munstycket i förgasaren. Kanske ska jag prova att sätta in ett större munstycke, det följde ju med ett antal.
Tändningen hoppas jag att jag har ställt in rätt. 17 grader innan övre dödpunkt. Men där känner man sig lite osäker...
Tändstiftet är kladdigt.
Insuget är på cylindern och och förseglingen har jag gjort med packningen och brickan som följde med satsen.
Jag har inte ändrat munstycket i förgasaren. Kanske ska jag prova att sätta in ett större munstycke, det följde ju med ett antal.
Du bör definitivt öka munstycket till det största som följde med, blir det för mycket så är det bara att minska. Inget går sönder med för stort munstycke men däremot med för litet.
//Leif
PX200E-93
PX200E-86
P200E-83
V50 -78
V50 -72
Touring 150 -57
PX200E-93
PX200E-86
P200E-83
V50 -78
V50 -72