På Blocket finns sedan i början av oktober en annons på en "GS150 sen 60tal".
I texten står bl.a:
"Kultens kung.
Piaggio vespa gs 150 med unik bakstycke och medelhavsblå metalic".
Och i bild visas nå´t som jag vill ha till en Touring eller Super 1961 eller så.
Sedan gafflar han om "endast seriösa köpare tack".
Hur vore det med seriös säljare??
/Sture
Idag: VS5T - GS 150, -60 (beg). Segt projekt.
På åttiotalet: VSX1T, - P200 E (beg).
I ungdomen:
VGLB1T - Touring, -62
VSB1T - GS 160, -63
VS5T - GS 150, -61 (beg)
VGL1T -Touring (tyskmodell), -58 (beg).
Jag känner igen Vespan, den har stått i ett skyltfönster till restaurang Pelé på Upplandsgatan i Stockholm.
Min åsikt är att Vespan är ungefär lika seriös som restaurangen.
Jag håller mig borta från bägge.
Il Padrino wrote:Ursäkta min okunskap men kan någon upplysa vad som är fel eller galet?
1. Detta är en Touring 150, den allra vanligaste av alla gammelscootrar. Standardmodellen, medan GS150 var sportmodellen och mycket mer ovanlig.
2. Touring 150 är nästan alltid metallicblå, medan GS 150 alltid var silvermetallic.
3. "Bakstycket", vad säljaren nu avser med det, är inte det minsta unikt. Kaross, bakljus, pakethållare och ryggstöd ser ut som de brukar och skall.
/jens
Lite grann som att annonsera ut en gammal trött standard Volvo Amazon som en GT 123 - "A totally different beast"!
Och det har ju redan visat sig här i tråden att alla inte vet skillnaden och därmed är i riskzonen för att kunna bli lurade av en felaktig beskrivning.
Jag har mailat säljaren som inte reagerat och därför har jag också anmält säljaren till Blocket som "oseriös annonsör". Lite koll kan man allt kräva av en säljare!
/Sture
Idag: VS5T - GS 150, -60 (beg). Segt projekt.
På åttiotalet: VSX1T, - P200 E (beg).
I ungdomen:
VGLB1T - Touring, -62
VSB1T - GS 160, -63
VS5T - GS 150, -61 (beg)
VGL1T -Touring (tyskmodell), -58 (beg).