Varning för EM Motor AB

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Post Reply
JLind
Nybörjare
Nybörjare

Varning för EM Motor AB

Post by JLind »

Hej, vill bara meddela att jag blivit fruktansvärt dåligt bemött av Em Motor AB i Göteborg.
Hade min Vespa inlämnad i höstas för service och fick då kanonservice men vet inte vad som har hänt med dem iår eller om de bara är alldeles för stressade.

I korta drag:
Min vespa blev stulen i April. Jag fick en tid för värdering av skador hos Em Motor AB. Ringer ett par dagar senare upp Em Motor igen för att lämna vidare uppgifter jag fått från mitt försäkringsbolag (IF), upprepar för säkerhets skull tiden jag fått för inlämning av Vespan, de meddelar mig då att datumet är felaktigt och att det är dagen efter jag skall komma. Jag skriver ner det hela och tackar för det samtalet och väntar de 5 veckor som väntetiden var. Dagen innan jag skall lämna in Vespan blir jag uppringd av Em Motor som undrar vart jag är? Jag meddelar att jag skall lämna in den imorgon bitti och får då en utskällning. Tack för det!

Försöker få till en ny tid och ber att de skall höra av sig när det är mindre att göra. Efter sommaren försöker jag gång på gång få kontakt med Em Motor igen, då de ej har hört av sig till mig.

Här kommer lite mailkonversation:

Jag behöver ha en verkstadstid för skadekontroll av min Vespa Super Sport från 1966 med registreringsnummer ------

Var i kontakt med er innan sommaren men då det blev något missförstånd mellan er och mig missades tiden. Pga hög beläggning bad ni mig återkomma efter sommaren.

Vespan blev stulen i April och har diverse skador, snett styre, lackskador, saknas lite delar m.m. m.m. Självrisken är redan betald och jag har fått ett skadenummer hos IF som är Skadenummer

Hade vart jättekul om jag kunde få en verkstadstid och få den i gott skick igen.
Ni når mig på telefonnr och mail.
Är svår att få tag på på telefon under förmiddagarna,

Svar:
Hej

Vi arbetar inte med IF så kan tyvärr inte hjälpa dig med detta.

Nytt mail:
Hej igen, låter konstigt, har ni någon annan jag kan vända mig till?
Jag har tidigare använt mig utav er och då blivit väldigt nöjd och innan sommaren bad ni mig återkomma när det var mindre stressigt.
Ni hade inte kunnat säga det redan då? För då hade jag en tid bokad hos er, men pga. missförstånd missades denna tid.

Jag har även talat med IF som godkänt er som verkstad. (innan sommaren).

Svar:

Hej!

Ja men nu har vi tyvärr inget avtal med dom.
Jag kan tyvärr inte rekommendera någon då jag inte tror det finns någon annan häromkring som kan dom maskinerna så bra.
Sorry.

Så med andra ord, kära vespavänner. Jag vill starkt avråda från att använda er av Em Motor AB.
Mailkonversationen säger inte allt men jag känner mig fan kränkt och ett så dåligt bemötande har jag aldrig råkat ut för. Har försökt få kontakt med dem för att lösa detta (något som borde ligga i deras eget intresse att ha nöjda kunder). Men de är de ju tydligen inte intresserad av så det enda jag kan göra fortsättningsvis är väl att lägga in mitt personliga veto eller rädda andra från dårskapen.

Vänligen
Jonathan
JLind
Nybörjare
Nybörjare

Re: Varning för EM Motor AB

Post by JLind »

Nyss fått besked från IF och får pengar samt får behålla pärlan. Vespan kommer nu bli väl omhändertagen under vintern och till våren återkomma i ny skepnad och till sin forna glans!
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Re: Varning för EM Motor AB

Post by fritte »

En snart 50-årig Vespa kan man nog inte begära att det finns verkstäder o mekaniker som köar upp för att jobba med. Du får väl försöka mecka själv, eller byta till ett modernare fordon som har ett fungerande servicenät.
Ett alternativ är att annonsera efter hjälp. Skriv att du inte har tid själv men söker någon som har goda kunskaper om äldre Vespor.
Post Reply