Ny GTS-ägare här som inleder med en liten historia..
När jag var sisådär fem år gammal under det glada 70-talet och var med min pappa och hälsade på mina farföräldrar i Tumleberg utanför Vara så visade pappa mig en av sina många oavslutade projekt, en gammal svårt patinerad Vespa från 1956 (har jag för mig). Den hade en gång varit lackad i den för Vespa klassiska röda kulören och såg väl inte så mycket ut för världen just då. För en liten kille på fem är var den däremot hur häftig som helst, fastän hjulen inte hade någon luft eller gashandtaget satt fast.
Åren gick, mina farföräldrar blev äldre och sålde det gamla skolhuset i Tumleberg som de bodde i och pappa sålde Vespan till en herre i Vara som totalrenoverade den. Flera år senare fick jag se den, i skinande drakrött med vita däcksidor och reservhjulet på pakethållaren, precis som det skulle vara. En lätt overklig känsla infann sig när mannen startade upp den och körde nåt varv på parkeringsplatsen i skuggan av de stora silosarna i Vara.
Idag äger jag en liknande Vespa fast av modernt snitt, och det lustiga är att jag inte har tänkt på den här historien på många år utan det bara slog mig idag när jag åkte ner på Vespan och handlade.
Minnen..
Topbox, hög ruta samt gummimatta är beställda och kommer att monteras vid 100-milaservicen.
