Hejsan!!
Måste det vara ett "öppet" kullager till vevpartiet?? Eller kan man ha ett som är kapslat med plast eller stålsidor? Är det SKF som gäller eller har någon använt något annat märke?
//Filip
Kullager
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by stawros</i>
<br />Hejsan!!
Måste det vara ett "öppet" kullager till vevpartiet?? Eller kan man ha ett som är kapslat med plast eller stålsidor? Är det SKF som gäller eller har någon använt något annat märke?
//Filip
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
anledningen till att det sitter öppna lager är för att bensinen och tvåtaktsoljan smörjer lagret på svänghjulssidan, vissa vespamodeller har ett "kapslat" lager, som ser ut som lambrettans vevlager där man har två packboxar och lagerfett emellan, sådan konstruktion har GS160/SS och T5(?). kopplingssidan kanske går att ersätta med kapslade lager då det smörjs av växellådsoljan.
frågan är om ett kapslat lager håller tätt för att monteras i vevhuset på svänghjullsidan?
Federico
<br />Hejsan!!
Måste det vara ett "öppet" kullager till vevpartiet?? Eller kan man ha ett som är kapslat med plast eller stålsidor? Är det SKF som gäller eller har någon använt något annat märke?
//Filip
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
anledningen till att det sitter öppna lager är för att bensinen och tvåtaktsoljan smörjer lagret på svänghjulssidan, vissa vespamodeller har ett "kapslat" lager, som ser ut som lambrettans vevlager där man har två packboxar och lagerfett emellan, sådan konstruktion har GS160/SS och T5(?). kopplingssidan kanske går att ersätta med kapslade lager då det smörjs av växellådsoljan.
frågan är om ett kapslat lager håller tätt för att monteras i vevhuset på svänghjullsidan?
Federico