Ryggstöd till bönpallen.

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
jontaw
Nybörjare
Nybörjare

Ryggstöd till bönpallen.

Post by jontaw »

Hejsan!

Jag har letat och letat efter ett ryggstöd till bönpallen till min Touring 61:a utan framgång och funderar nu på att bygga ett själv. Är det någon som har några mått eller ritning på hur dom ser ut?

/ Jonas
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Hej!

Jag har just monterat av mitt, så jag kan ta mått och fotografera av det om du vill. Dock dröjer det en eller två dagar, då Vespan står härbärgerad hos en bekant.

Scooterhälsningar

/ Fredrik a. k. a. Terraplane Blues
jontaw
Nybörjare
Nybörjare

Post by jontaw »

Det låter toppen. Tackar.
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Hej igen!

Hoppas det går att läsa ut något av dessa bilder och mått. Hojta till om det är någon specifik del du vill se, eller något specifikt mått du vill ha. Du har ett styvt jobb framför dig... Lycka till!

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Scooterhälsningar

/ Fredrik a. k. a. Terraplane Blues
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

suveräna bilder!

det har pratas om att den pakethållaren är ett tillbehör som tillverkats i eller tillverkats enbart för svenska marknaden, har någon sett det på Vespor i andra länder?

Federico
Thomas T
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Thomas T »

Det är samma som jag har på min 150T, saknar dock kudden att sitta på men den är ju inte så svår att få tag i!
jontaw
Nybörjare
Nybörjare

Post by jontaw »

Tackar för dom superfina bilderna.
Jag jobbar som konstruktör och funderar på att skissa upp en ritning i CAD och gå ut till gubbarna i verkstaden så får dom fixa till ett ryggstöd för en flaska billig whiskey eller nått.

Återkommer när jag har en ritning klar.

Tack igen.
Ola Lång
Chefsmontörn

Post by Ola Lång »

Ryggstöd och framförallt krombågarna på sidan (med stilettklackspinne på vänstersidan)var oftast orginalmonterade på gamla Tourings. I Finland kallas detta option för "Sverigebågar! Tydligen så är dom ruskigt ovanliga på andra ställen i världen.
Är det ryggstödsbrist på marknaden?

Ola B Linköping.

"Skramlar motorn vid gaspådrag? Sätt då i större munstycken för lustgasen"
Post Reply