Byta bränsleslang på en PX200E. Svårt?

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
joa
Drömmare
Drömmare

Byta bränsleslang på en PX200E. Svårt?

Post by joa »

Den är så attans kort att jag precis får den över kanten, men få den inte att sitta kvar ordentligt. Den hoppar loss när det skakar lite.
Hur jag än drar i den så får jag den inte dit jag vill.
Man skulle haft lite "sträckolin" att smeta på :-)

Någon som vet om den är enkel att byta? Hann inte leta på andra änden idag. Är oroligt att man måste riva halva vespan för at komma åt.
Eller det kanske går att skarva på en annan kabel?
reVintage
Lärling
Lärling

Re: Byta bränsleslang på en PX200E. Svårt?

Post by reVintage »

Slangen ska vara så kort som möjligt. Lossa vid förgasaren och för tillbaka den en bit så får du mera slack.
colsson
Lärling
Lärling

Post by colsson »

Byt slangen. (Plugga bränsleslangen så att br.kranen kan stå i rakt upp när du lyfter ur tanken). Montera loss och lyft ur tanken, byt slang och i med tanken igen. Max 30 min jobb!
/ Christian
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Och var väldigt försiktig med oljetanken, sitter under bensintanken, och det lilla siktglaset som sticker ut genom ramen. Plast, kan spricka!
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
joa
Drömmare
Drömmare

Post by joa »

Finns slangen i rätt längd att köpa som originaldel eller är det köp av lämplig slang av samma diameter som gäller?
Finns det någon enkel beskrivning på hur man monterar loss tanken så man slipper göra några misstag som gör att den där halvtimmen slutar i 3.4 timmar av någon anledning?
Post Reply