Vespa Service Lidingö
-
- Drömmare
Vespa Service Lidingö
Min Vespa är tyvärr där och de verkar som om de gått i konkurs. Vespan är isärmonterad och de har låtit den stå utomhus. Just nu håller jag på och trasslar med att försöka få den tillbaka. Är det någon som har liknande problem med dom?
Re: Vespa Service Lidingö
Om man har dessa problem gäller det att omgående kontakta konkursförvaltaren.
-
- Drömmare
Har gjort det men ej fått svar än. Vespa Service har själva svarat och lovade att köra ut den till mig idag men ack...
Jobbigt läge! Hoppas det går vägen.
Försök hämta själv omgående!
Jag drabbades av en liknande sak när jag hade lämnat in en bil på service för ett par år sedan. Då var jag utomlands och kunde inte reagera när firman konkade och min bil blev ståendes i ett konkursbo i någon dryg månad innan jag fick ut den. Det finns ju inga juridiska konstigheter med din situation, men administrationen att få ut saker ur ett konkursbo kan vara jobbiga om konkursförvaltaren är en upptagen person.
Johan
Jag drabbades av en liknande sak när jag hade lämnat in en bil på service för ett par år sedan. Då var jag utomlands och kunde inte reagera när firman konkade och min bil blev ståendes i ett konkursbo i någon dryg månad innan jag fick ut den. Det finns ju inga juridiska konstigheter med din situation, men administrationen att få ut saker ur ett konkursbo kan vara jobbiga om konkursförvaltaren är en upptagen person.
Johan
-
- Drömmare
Ska nu få hämta den imorgon. Problemet är också att den är i delar...
-
- Drömmare
Vespan är nu hämtad och hos samma meck men ska återställas till skicket den var innan.