Lättrim

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
janix
Entusiast
Entusiast

Lättrim

Post by janix »

Hej.
Jag tänker trimma min vespa lite lätt,plana topp eller cylle + effektblås eller kanske lite vassare trim kom gärna med förslag,jag kan inte något om trim.
Vespan är en Sprint Veloce kopia= Bajaj Chetak 125cc 1993.
Tackar på förhand för all hjälp jag kan få:?:.
Mvh Janne[^].
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by janix</i>
<br />Hej.
Jag tänker trimma min vespa lite lätt,plana topp eller cylle + effektblås eller kanske lite vassare trim kom gärna med förslag,jag kan inte något om trim.
Vespan är en Sprint Veloce kopia= Bajaj Chetak 125cc 1993.
Tackar på förhand för all hjälp jag kan få:?:.
Mvh Janne[^].
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

det billigaste trimmet till din motor är ett 177cc kit, kostar ca 1200kr.

Federico
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Jag vill minnas att engelska tidningen Scootering, ihop med välkända trimfirman Taffspeed, för nu ganska länge sedan trimmade en Bajaj Cheetak med bl a ett cylinderkit. Har för mig att det inte bara var "bolt-on" utan att det krävdes en del anpassning.

Någon som minns mera? För det tar en bra stund att bläddra igenom lådorna med Scootering :cry:
/jens
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jencla</i>
<br />Jag vill minnas att engelska tidningen Scootering, ihop med välkända trimfirman Taffspeed, för nu ganska länge sedan trimmade en Bajaj Cheetak med bl a ett cylinderkit. Har för mig att det inte bara var "bolt-on" utan att det krävdes en del anpassning.

Någon som minns mera? För det tar en bra stund att bläddra igenom lådorna med Scootering :cry:
/jens
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Hej Jens, tänkte du inte på det nummret när de trimmade en sån LML med inbyggt reed i motorblocket? fem,sex, sju år sedan

Federico
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Nä, jag är rätt säker på att det var en Bajaj Cheetak. Men fem - sex år stämmer ..
/jens
freddarok
Entusiast
Entusiast

Post by freddarok »

Ja det var i maj- respektive julinummret 2000. Och nej, inte bolt on direkt:). Behövs kopior?

Fredrik
janix
Entusiast
Entusiast

Post by janix »

Hej Fredrik.
Ja kan du fixa kopior på den artiklen vore jag tacksam.
Mvh Janne:)
Post Reply