Morsning
Ska byta vev på min VGLB1T -61
Funderar på longstroke 60mm , det står att den är modified for PX igniton, Ska jag då beställa vespatronic till en PX 200 ?
Passar vespatronic till en PX 200 min gamla VGLB1T om man byter vev ?
longstroke
Re: longstroke
Det finns en "Vespatronic" som passar direkt på originalveven/motorn. Det står Pinasco på den och den kostar under 2000kr från Italien. Ta vev-pengarna och köp ett 177cc kit så är du hemma. Med 60mm och originalcylinder lär inte så jättemycket hända.
Okej, jag har redan 177cc cylinder och si 20/20 förgasare och trimpipa, som funkat bra. tyvärr är vevstakslagret slut, så veven måste bytas, såg då en longstroke vev på sip-scooter bara nån hundring dyrare, men det står att den är modified for PX igniton, och då vet jag inte vilket vespatronic system jag ska köpa ?? PX 125 , PX 200 ??
Aha, i din andra tråd nämner du 150cc. Som sagt, köp Pinasco Flytech som är exakt samma system som Vespatronic men kostar långt mindre. Finns med svänghjulsvikt mellan 0,9 och 1,6kg. Samma som PX125-200.
Tack för tippset, har du nått tipps på var man ska köpa Pinasco Flytech ?? kollade på SIP-Scooter 3400kr med 1800 g svänghjul var allt jag hittade där, och inte så billigt heller.
Hittade denna åxå 293 £ Pund med dagens kurs 3103 kr.
http://www.ve-uk.com/classic-scooter-ve ... 81%3E1984/
http://www.ve-uk.com/classic-scooter-ve ... 81%3E1984/
Har flera gånger nämnt att du köper Pinascon under 2000kr från Italien. Lite rättning där. Priserna har gått upp lite sedan i somras. Kollade nyss på ebay.it där man nu får betala ca 2300kr inkl. frakt.
I skenet av detta, är det kanske inte så bra affär att köpa samma produkt från England för mer än 3000kr
.
För att ställa tändningen på ett variabelt system krävs att man har både varvräknare och strob-lampa.
I skenet av detta, är det kanske inte så bra affär att köpa samma produkt från England för mer än 3000kr

För att ställa tändningen på ett variabelt system krävs att man har både varvräknare och strob-lampa.