Hej alla vespa folk!
Här kommer jag berätta lite om min kommande renovering av min införskaffade Vespa Touring 1958. Själv är jag väldigt ny för vespa världen men hoppas att man kan få lite tips och trix av er erfarna vespa åkare!
Renovering Vespa Touring 1958. 150cc
-
- Drömmare
-
- Drömmare
Re: Renovering Vespa Touring 1958. 150cc
Tänkte att jag skulle börja med att renovera motorn på vespan. Jag har plockat bort alla bultar som man ska se håller ihop blockhalvorna, men halvorna vill inte lossa!! Verkar som det sitter nånstans vid växellådan. Är det någon som känner till hur jag kan lösa det problemet.
Jag kanske har missat något?
Jag kanske har missat något?
-
- Drömmare
Tackar så mycket! Har fått blocken att dela några mm på sig. Men kan kanske va så att man få knacka loss dom:)
-
- Drömmare
Väldigt dålig på att skriva här forumet då jag bor utomlands och vespan befinner sig på hemmaplan i Sverige! Men nu är allt lackat, ny el dragen, alla vajrar bytta, motorn renoverad. Kommer att lägga upp bilder nästa vecka på allt.
Nu till ett problem som jag behöver hjälp med! När jag skulle plocka ihop motorn efter att bytta alla lager och packningar så verkar det som vevpartiet nyper när man drar ihop motorhalvorna dom sista 5mm. Vevpartiet går lite trögt när allt är ihop draget. Någon som har en idé om hur man kan lösa problemet? Har värmt blockhalvorna där lagerna sitter. Har även testat att banka på veven för att få den att sätta sig rätt. Något som vet mer om problemet?
Nu till ett problem som jag behöver hjälp med! När jag skulle plocka ihop motorn efter att bytta alla lager och packningar så verkar det som vevpartiet nyper när man drar ihop motorhalvorna dom sista 5mm. Vevpartiet går lite trögt när allt är ihop draget. Någon som har en idé om hur man kan lösa problemet? Har värmt blockhalvorna där lagerna sitter. Har även testat att banka på veven för att få den att sätta sig rätt. Något som vet mer om problemet?