Efter att ha klantat bort 2 konton är jag tillbaka igen o hoppas jag kommer ihåg mina lösenord framöver. Anledningen till min ny reggning är att jag lyckades lägga fingrarna på en touring 59. Oskruvad ,rostfri avbruten kick och rejält patinerad. Tanken är att ta det rejält lugnt och röra så lte extrört som möjligt. Kanske plocka i en px-motor, byta wirar och däck och det får bli allt.
Stödet skickades med och vad jag förstått är det klent på 59orna, går det att uppgradera ? Chrascbarerna är i vägen för verktygsluckan och styrlåset är borrat, annars har jag inte hittat nåt mer tokigt med den.
Nåt särskilt annat att tänka på gällande 59 orna ?
Tillbaka med en touring 59a
Tillbaka med en touring 59a
- Attachments
-
- image.jpg (112.86 KiB) Viewed 4774 times
Fordonsparken; lambretta 150 Li-58, Vespa Tourong -59, Ural m72 -46, BMW R80-79
Re: Tillbaka med en touring 59a
Jo den var det
Fordonsparken; lambretta 150 Li-58, Vespa Tourong -59, Ural m72 -46, BMW R80-79
Re: Tillbaka med en touring 59a
Gratulerar till köpet!
Hade egentligen önskat att den stod i mitt garage, då där står ett hjärta i gott skick till en touring 59:a på arbetsbänken!
//Andreas
Hade egentligen önskat att den stod i mitt garage, då där står ett hjärta i gott skick till en touring 59:a på arbetsbänken!
//Andreas
Re: Tillbaka med en touring 59a
Crashbaren är en del i det som är unikt för den svenska modellen. Orginal så går luckan fritt från dem, men de ser ut att ha fått en smäll på bilden. Ta inte bort dem, utan rikta upp och ha kvar. Väldigt svåra att hitta om man vill skaffa nya.
Lacken går att varsamt polera upp med vanlig polish.
Lacken går att varsamt polera upp med vanlig polish.
Volvohans wrote:Efter att ha klantat bort 2 konton är jag tillbaka igen o hoppas jag kommer ihåg mina lösenord framöver. Anledningen till min ny reggning är att jag lyckades lägga fingrarna på en touring 59. Oskruvad ,rostfri avbruten kick och rejält patinerad. Tanken är att ta det rejält lugnt och röra så lte extrört som möjligt. Kanske plocka i en px-motor, byta wirar och däck och det får bli allt.
Stödet skickades med och vad jag förstått är det klent på 59orna, går det att uppgradera ? Chrascbarerna är i vägen för verktygsluckan och styrlåset är borrat, annars har jag inte hittat nåt mer tokigt med den.
Nåt särskilt annat att tänka på gällande 59 orna ?
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Re: Tillbaka med en touring 59a
Att crachbaren fått sig en smäll är ganska tydligt, då motorsidans dessutom är svetsat. Motorkåpan är också bytt då den har en annan färgnyans än resten.
Var centralstödet unikt för 59orna ?
En gäng sprängskisser ner på mutternivå hade varit trevligt.
För en gångs skull skall jag tänka innan jag river men jävlar vad det kliar i fingrarna !
Var centralstödet unikt för 59orna ?
En gäng sprängskisser ner på mutternivå hade varit trevligt.
För en gångs skull skall jag tänka innan jag river men jävlar vad det kliar i fingrarna !
Fordonsparken; lambretta 150 Li-58, Vespa Tourong -59, Ural m72 -46, BMW R80-79
Re: Tillbaka med en touring 59a
Har stödet två bultar på vardera sidan om ramtunneln? Om det bara är en bult på vardera sidan så är det samma som på tidiga VNS och då bryter det väldigt hårt i plåten. Sätt i så fall på ett Hurricane sidostöd som monteras på motorbulten.
Re: Tillbaka med en touring 59a
Då har du en motor liggande som gör bättre nytta hos mig , Ajez ?
Fordonsparken; lambretta 150 Li-58, Vespa Tourong -59, Ural m72 -46, BMW R80-79
Re: Tillbaka med en touring 59a
Köpte motorn i somras tänkt som reservmaskin till min sprint.
Kan vara så att maskinen gör bättre nytta hos dig! Skall fundera lite...
Jag hör av mig via pm när jag funderat.
//Andreas
Kan vara så att maskinen gör bättre nytta hos dig! Skall fundera lite...
Jag hör av mig via pm när jag funderat.
//Andreas