125?
- jonte_malmo
- Nybörjare
125?
Kan man montera en 125-motor från tex en Popolino i min Vespa 50? Är det bolt-on isf?
Lazio-blå 77:a Vespa 50 med 75cc Polini, 19mm Dellorto och Vespatronic
Re: 125?
Japp, sålänge du menar popolino som i föregångare till primavera. Tom elen borde vara så gott som boltton.
Samma sak med pk motorer, de behöver ett insug för gamla ramen men annars samma. Om möjligt försök hitta en pk125, då får du 12v brytarlöst tillika.
Pkxl2 har singel växewire, problem men går att lösa med adapter.
Samma sak med pk motorer, de behöver ett insug för gamla ramen men annars samma. Om möjligt försök hitta en pk125, då får du 12v brytarlöst tillika.
Pkxl2 har singel växewire, problem men går att lösa med adapter.
- jonte_malmo
- Nybörjare
Låter fräckt, lite olagligt men det är det ju att sätta på en 75cc-cylle med. Tack för svar 

Lazio-blå 77:a Vespa 50 med 75cc Polini, 19mm Dellorto och Vespatronic
Visst ska man vara laglig men en otrimmad Primavera är på 5 hk och går väl ungefär lika fort som en avstrypt automatmoppe. I min omgivning finns både V50 med 125-motor och Primavera maskerad som moped, utan regskylt och med igenspacklad och överlackad siffra 4 på växelhandtaget. Känns igen bl a på bromstrummorna och fälgarna.
Om du vill kan jag förmedla kontakt till en lagbrytare i min vänkrets som just gjort en motortransplantation. Dock som PM
/jens
Om du vill kan jag förmedla kontakt till en lagbrytare i min vänkrets som just gjort en motortransplantation. Dock som PM

/jens
scooterdaddy - gammal är äldst