EuroLambretta 2013

Annonsera och diskutera träffar i Norden eller övriga världen här.
Post Reply
Peter Sundfeldt
Lärling
Lärling

EuroLambretta 2013

Post by Peter Sundfeldt »

Är du en käck Lambretta-rider? Eller kanske framförallt spontan.
Det finns två scoot-platser på vårt släp ned till Avignon och EuroLambretta 2013. Gör som Jonas Granath ställ hojen på släpet, ta flyget på torsdag 6/6 till Lyon och därifrån TGV till Avignon. Hem åker han på måndag 10/6. Vi (Olof Fransson, Magnus Ericsson och Peter Sundfeldt) kör ner den 4:e och hem den 12:e eller 13:e, släpet går från Göteborg via Malmö. Boendeplats i en fin lägenhet finns (5 platser, är vi fler blir det madrass på golvet) eller tälta på EL-campen. Stian Kaurel har en biljett han kan sälja och att köpa en till därnere lär inte vara ett problem.
Vi delar på boendet beräknat på antal sovande per natt, totalt kostar lägenheten €980 för en vecka. Ett transportbidrag för släpet betalar de som flyger, men det blir överkomligt. I övrigt kostar biljetten till EuroLambretta €90 och enligt Jonas Granath har både flyget Göteborg-Bryssel-Lyon och tåget Lyon-Avignon fördelaktiga priser.
Kanske kolla flyget till Paris och TGV därifrån eller flyg till Marseille och myståg till Avignon. Fin scooterkörning, pittoreskt boende, soligt väder, bra mat och förbannat käcka Lambretta-kompisar... det kan vi lova.

Det finns ännu en variabel för Sthlms-folket. Om två riders fixar ett släp som jag kan köra ned från Sthlm till Gbg den 4:e (med era två scoots på, förstås), jag lastar om, ni tar flyg/tåg till Avignon över helgen, jag härbärgerar lill-släpet i Gbg och tar med ekipaget upp till Sthlm vid hemkomst.
Har vi några spontana Lambretta-individer i huvudstaden eller i regionen?
/Peter Sundfeldt

1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
Post Reply