Skall köpa överdragsskydd till min P200E. Clas i sjön och Biltema säljer. Är dessa överdrag något att satsa på för utomhusbruk? Vilken storlek är lagom om man har en liten toppbox där bak? (Jag gissar att man eventuellt får göra hål för backspegeln)
Finns det tips om bättre alternativ?
Vespagubben
Kör så det ryker - Glöm inte oljan!
Silvergarage till Vespa P200E
-
- Mästare
Re: Silvergarage till Vespa P200E
Jag köpte Biltemas minsta storlek, den för <250cc motorcyklar. Den är för lång för en vespa och har svårt att nå ända ner till marken runtom, speciellt om man har backspeglar men det fungerar.
Det håller 1-2 säsonger men sen släpper tyget igenom regn. hade man sytt in det lite hade man nog kunnat få till en bättre passform men för 200:- gör det jobbet
/HB
Det håller 1-2 säsonger men sen släpper tyget igenom regn. hade man sytt in det lite hade man nog kunnat få till en bättre passform men för 200:- gör det jobbet
/HB
-
- Nybörjare
Re: Silvergarage till Vespa P200E
Tack för tipset!
Det fungerade och toppboxen fick oxå plats.
Jag har en backspegel på vänster sida och den fick oxå plats då styret sväner till vänster när det låses.
En backspegel på höger sida hade inte fått plats då den skjuter fram för mycket med styret vridet mot vänster.
Tiden får utvisa hållbarheten... Men det måste nog tajtas till med gummistroppar om det blåser!
Kör så det ryker! (Glöm inte oljan!)
Det fungerade och toppboxen fick oxå plats.
Jag har en backspegel på vänster sida och den fick oxå plats då styret sväner till vänster när det låses.
En backspegel på höger sida hade inte fått plats då den skjuter fram för mycket med styret vridet mot vänster.
Tiden får utvisa hållbarheten... Men det måste nog tajtas till med gummistroppar om det blåser!
Kör så det ryker! (Glöm inte oljan!)