Har nu kommit till att jag ska dra hastighetsmätarkabel och frambromskabel. Men, var f-n ska de dras? Genom ett hål i stänkskärmen eller? Jag fattar ingenting! Har glömt hur de satt Please hjälp mig någon! Gärna med en bild
Du borde ha en genomföring några decimeter upp på framgaffelns framsida. Där ska nog hastighetsmätaren ut åtminstone. Frambromsvajern kan gå ut genom gaffelrörets undersida. Lirka ut vajrarna genom att dra i en ståltråd eller liknande "bakvägen" upp till styret. Surra ihop med hastighetsmätarvajen och dra/tryck tillbaka.
ImageUploadedByTapatalk1363717786.205394.jpg (16.67 KiB) Viewed 3707 times
ImageUploadedByTapatalk1363717839.820428.jpg (18.76 KiB) Viewed 3707 times
Tack så mycket! Jag har plockat ner Vespan och lackat om den (bl.a) Jag hittade hålet i framgaffeln. Problemet är att jag måste dra hastighetsmätarkabeln från mätaren och neråt. Något du har provat? Verkar krångligt..
Ett knep, som funkar på lambretta iaf, är att först trä i wiren nerifrån (bakvänd) och sen trä höljet uppifrån. När höljet är på plats så vänder man på wiren.
Finemang! Ännu ett knep Detta forum är oslagbart! Jag drog igenom ett gammalt hölje från en bromskabel (el.nåt) från hållet i gaffeln och uppåt Sen tog jag en lång innervajer och drog den först genom höljet till hastighetsmätarkabeln och sen vidare genom det andra höljet (uppifrån) Efter det var det i princip bara att dra i den vajern och det gamla höljet så följde H-mätarhöljet med ut i det nedre hålet. Lät invecklat det där. Kommer bilder senare Verkar enklare med Lambrettametoden