Jag funderar på att köpa en Suzuki CS125, årsmodell 1983. Den är defekt och har stått länge.
Senaste besiktningen var 1997.
Jag ska ha den att åka till och från jobbet. Är det något att ha, eller ska jag hålla mig till gamla Vespor? Går det att få tag i delar?
Hittar inga priser, men en körklar CS kanske inte står så högt i kurs?
Suzuki CS125???
Re: Suzuki CS125???
Nej, den står så inte högt i kurs bland de flesta av oss som finns här på sajten. Och den har väl svårt att platsa som en klassiker, åtminstone än så länge. Att åka på till jobbet, visst, men jag har ingen aning om hur det är med delar.
Spontant skulle jag satsa på en Vespa ET4 125 istället. Helst en lite nyare med den sk Leader-motorn, den första versionen av motor kunde ha vissa trix för sig.
/jens
Spontant skulle jag satsa på en Vespa ET4 125 istället. Helst en lite nyare med den sk Leader-motorn, den första versionen av motor kunde ha vissa trix för sig.
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
-
- Lärling
Re: Suzuki CS125???
Drog igång en CS i höstas som stått i många år och fick den att gå riktigt bra. Lite klurigt att få tag i delar, behövde byta bla startreläet och hade då turen att inte bara få tag i ett utan två i samma köp, men det tog lite tid att hitta dom. Fick köpa dom från England.