
Det är inte så ovanligt att jag kör den under vintern eftersom den används i princip året runt, denna V50 och min PX200 har jag kört alla vintrar under de senaste 10 åren, det blir numera c:a 2-3mil per dag, till och från jobbet. Det enda riktiga problemen är dåligt plogade vägar (cyckelbanor), 10" hjul fungerar 'så där' när det är 10-15 cm nysnö. Kylan är i och för sig ett problem men det går att leva med, är det kallt om händerna så kan man köpa styrmuffar från t.ex biltema (http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Ti ... sal-82176/), då kan man ha ett par tunna skinnhandskar när det är -27 (ja, jag har testat). Lite svårt med att ge tecken vid svängar men man har ju två ben så det fixar sig

Den har varit otroligt driftsäker under dessa år,inte ett stopp som jag inte kunna fixa inom 30 min med grejerna under sadeln. Den står alltid ute, tar man in den fryser alla vajrar eftersom inget hinner torka upp ordentligt på en natt bara tina. Det enda som saknas är en motorvärmare, men det kanske man ska fixa till nästa år. Är det 20-25 grader kallt så tar det nästan 2 km innan den går bra utan choke. Den startar dock alltid utan problem, max 3 kickar även vid -25.
I dag var det bara -11 grader så det blev en 2 timmars tur runt stan och även ner till Umeälvens stränder, det är vackert där nere helst när solen tittar fram. Det här är ett favoritställe c:a 5 km från centrum uppströms Umeälven, den plats där tunneln från Stornorrfors kraftverk kommer fram (http://vattenkraft.info/?id=482). Det är mäktigare under våren/försommaren då älven är fylld med vatten från vårfloden.