Snygg OCH säker?

Här handlar det mest om kläder. allt från rätta kostymen till vilka handskar som håller regnet ute.
Post Reply
Lunatic
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Snygg OCH säker?

Post by Lunatic »

Någon som har tips på säkra och snygga kläder samt hjälm för scooteråkning?
Jag vill inte ha neonfärgat skinnställ och en hjälm som ser ut som Darth Vaders.

Den inre bilden visar mig själv i sobert enfärgat och en stilig (går det?) integralhjälm.

Jag vet att detta diskuterats tidigare men ni kanske har sett några scooteristtillvänjda nyheter hos er lokale handlare? Eller kanske sett något på mässan i Göteborg som väl startar idag?

/Rickard

/Rickard
(maila mig för att gå med i LunaRegistret)
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Jag köpte i förra veckan i Italien en Dainese-jacka som är såväl vattenskyddad som försedd med skydd:

http://dainese.it/eng/articolo.asp?cat= ... lo=1654426

Vet dock inte vad priset är i sverige på den... Och det är ju inte en Parka ;)

Edit - länken funkar
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by victor</i>
<br />Jag köpte i förra veckan i Italien en Dainese-jacka som är såväl vattenskyddad som försedd med skydd:

<http://dainese.it/eng/articolo.asp?cat= ... lo=1654426>

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Länken funkade inte, men en Dainese-jacka låter klokare än en Parka, det borde bli lite behagligare om du mot förmodan drattar i backen.
Leif
Lunatic
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Lunatic »

Jag hittade fram till D-DRY-jackan. Precis något sånt hade jag tänkt mig! Törs jag fråga vad du fick ge i Italien? Köpte du byxor också?

/Rickard

/Rickard
Lunatic
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Lunatic »

Kollade runt lite mer hos Dainese och hittade jackorna Arkula och Revolution som ju till och med börjar vara lite parkasliknande OCH har inbyggda skydd och plats för ryggplatta. De verkar intressanta (sånär som på namnet på tyget).

http://www.dainese.com/eng/articolo.asp ... lo=1654397

http://www.dainese.com/eng/articolo.asp ... lo=1654408

Någon som har erfarenhet av dessa (eller åtminstone klämt och känt på dem)?

Har någon sett en integralhjälm målad i italienska färgerna till salu någonstans? Davida har ju sina snygga jet-hjälmar i den färgställningen men jag lutar f n åt en integral.

/Rickard
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

såg att Davida hade en butik på Sveavägen, måste vara hyfsat nyöppnad, för ett par år sedan var det bara Lelles i Uppsala som hade i våra (sthlm:s)trakter.

Federico
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by victor</i>
<br />Jag köpte i förra veckan i Italien en Dainese-jacka som är såväl vattenskyddad som försedd med skydd:

http://dainese.it/eng/articolo.asp?cat= ... lo=1654426

Länken funkade inte, men en Dainese-jacka låter klokare än en Parka, det borde bli lite behagligare om du mot förmodan drattar i backen.
Leif

Den funkar nu!
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Lunatic</i>
<br />Jag hittade fram till D-DRY-jackan. Precis något sånt hade jag tänkt mig! Törs jag fråga vad du fick ge i Italien? Köpte du byxor också?

Ciao! Priset på etiketten var €313, vilket jag tror är listpris för jag fann samma pris i en tysk webbutik. Med den obligatoriska <i>sconto</i>:n betalade jag ca €280. <i>Un prezzo molto ragionevole!</i>

Jag tog b t w den svart - vill ju inte riskera att få in ngt färgglatt plagg i den i övrigt homogena garderoben ;)
Lunatic
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Lunatic »

Har nog fastnat för en ARKULA-jacka. Hörde med Stockholms MC-varuhus men de hade den inte. De ringde också ner till fabriken men där fanns heller inga och man visste inte när det skulle tillverkas flera :-(

Jakten går vidare och tips på andra snygga OCH säkra kläder mottages tacksamt.

/Rickard
numera med en och en halv motorcykel-Lambretta
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Lunatic</i>
<br />Har nog fastnat för en ARKULA-jacka. Hörde med Stockholms MC-varuhus men de hade den inte. De ringde också ner till fabriken men där fanns heller inga och man visste inte när det skulle tillverkas flera :-(

Jakten går vidare och tips på andra snygga OCH säkra kläder mottages tacksamt.

/Rickard
numera med en och en halv motorcykel-Lambretta

Kolla med
D-STORE STOCKHOLM
Sveavaegen 136
11350 - STOCKHOLM - SVEZIA
Tel.: 84705940
Dom kanske kan fixa fram en.

http://www.dainese.com/eng/collezioni.asp
som är årets kollektion, verkar den inte vara med.
Leif
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Går kanske ut ur sortimentet? Rea på den i italienska butiker - ca €250...
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<br />Har nog fastnat för en ARKULA-jacka. Hörde med Stockholms MC-varuhus men de hade den inte. De ringde också ner till fabriken men där fanns heller inga och man visste inte när det skulle tillverkas flera :-(
http://www.dstoremilano.com/catalog/pro ... cts_id=139 har den, o de verkar ha näthandel. Prova storleken i nån lokal Dainese butik.
Leif
Post Reply