Har noterat att det står 2 st äldre scootrar på en gata nära Mariatorget i Stockholm, en Elit och en annan äldre Vespa som jag inte kollat upp vad det är än. De har stått där sen i höstas och är översnöade och inplogade under sina kapell, den ena har vält. Känner att de förtjänar ett bättre öde än att ruttna bort där så om någon här kanske vill ta reda på ägaren och ge ett bud eller liknande så skulle min scootersjäl må fint.
"Övergivna" scootrar
"Övergivna" scootrar
Hej alla, längesen jag skrev något här men..
Har noterat att det står 2 st äldre scootrar på en gata nära Mariatorget i Stockholm, en Elit och en annan äldre Vespa som jag inte kollat upp vad det är än. De har stått där sen i höstas och är översnöade och inplogade under sina kapell, den ena har vält. Känner att de förtjänar ett bättre öde än att ruttna bort där så om någon här kanske vill ta reda på ägaren och ge ett bud eller liknande så skulle min scootersjäl må fint.
Känns som en väldigt konstig vinterförvaring för en så pass gammal och idag ovanlig scooter som en Elit? Någon annan som har noterat dessa?
Drg 200
Tph 173
"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
Tph 173
Re: "Övergivna" scootrar
Aj fan. Det är nog min gamla som jag hade skidor på förra året. Trist. Och en Lambretta Ld, va?
Ja en Ld är det nog nu när du säger det, de stod ju utan kapell förut. Men vad tusan står de där för, sålde du den gröna till en hipster som inte redde ut att ha en veteranscooter Paka!?
Drg 200
Tph 173
Tph 173
de står mittemot ägarens restaurant/bar... de har stått där sedan augusti..och ibland byter de träd ...med kedjan är runt midjan 
"Blech und Freude Rollerjungen"
Hipsterprydnader?
Drg 200
Tph 173
Tph 173