Har monterart motorn på min renoverade Primavera -1968 och kopplat både el, växelvajrar, koppling och fotbroms.
Problem att sätta fast bälgen över insugningsrören dvs ett jävla skit. Jag har väl gjort sakerna i fel ordning - bälgen
är ju en dammtätning mot förgasarutrymmet och kan väl bara sitta på ett sätt för att täta mot förgasarhuset och så att förgasaren kan monteras/fästas med sin klämma.
Kan någon som vet tala om för mig hur jag ska lösa mitt problem. Finns ju ingen vägledning att hämta i skrifterna
på nätet, eller hur?! Hilfe bitte!!
Mats K.
Hur får jag dit bälgen över insuget?
-
- Nybörjare
-
- Nybörjare
Re: Hur får jag dit bälgen över insuget?
Jo, är det ingen som ge mig råd om hur få dit gummibälgen på insugshylsan.
Kanske är jag dum själv som inte kan lösa detta - har dock både tänkt mycket på problemet
och försökt på flera sätt utan att lyckas.
Mats
Kanske är jag dum själv som inte kan lösa detta - har dock både tänkt mycket på problemet
och försökt på flera sätt utan att lyckas.
Mats

-
- Entusiast
Hej Mats;
Jag har aldrig gjort det du har problem med men jag tycker det ser ut som om man skall sätta bälgen i karossen först, sen trycka i insuget.
Detta utgående från sprängskisser jag hittade på nätet.
Hoppas du inte blir arg om du gjort det på detta vis redan och inte fått till det.
Jag kommer nog snart att stå inför detta själv på min nyinköpta 50R så det är bra om vi reder ut det.
//Johan
Jag har aldrig gjort det du har problem med men jag tycker det ser ut som om man skall sätta bälgen i karossen först, sen trycka i insuget.
Detta utgående från sprängskisser jag hittade på nätet.
Hoppas du inte blir arg om du gjort det på detta vis redan och inte fått till det.
Jag kommer nog snart att stå inför detta själv på min nyinköpta 50R så det är bra om vi reder ut det.
//Johan
Hej
Jag har åxå gjort så att fästa i karossen vilket kan vara svårt,kolla att själva plåten
är ok jämn och rund inte förstörd för den ska sitta ganska tajt/hårt i karos hålet till förgasar rummet.
Desto med du håller på blir åxå gummit mer varmt och ev lättare att få på plats.

Jag har åxå gjort så att fästa i karossen vilket kan vara svårt,kolla att själva plåten
är ok jämn och rund inte förstörd för den ska sitta ganska tajt/hårt i karos hålet till förgasar rummet.
Desto med du håller på blir åxå gummit mer varmt och ev lättare att få på plats.

-
- Dekaltrimmare
Har inte satt dit gummit på en primavera men antar att prinsipen är som på min GL 63,
jag tog värmepistolen och värmde gummit så det blev mjukt fästte det i ramen först och sedan på förgasaren.
lyckatill
jag tog värmepistolen och värmde gummit så det blev mjukt fästte det i ramen först och sedan på förgasaren.
lyckatill