Startnyckel Zundapp Bella

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
gor
Drömmare
Drömmare

Startnyckel Zundapp Bella

Post by gor »

Hej

Jag har fått fatt på en Scooter från 50-tal. Är det någon som vet vilken typ av nyckel det är för start/ljus. Tar tacksamt emot tips och bilder. Jag har hittat ett par olika varianter men inte lyckats klura ut vilken det är och vill inte chansa då de verkar kosta runt 200 och uppåt... Finns tips på var jag kan köpa antingen på web eller i butik i göteborgsområdet tas de tacksamt emot...
Göran Åhlvik
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Re: Startnyckel Zundapp Bella

Post by jencla »

gor wrote:Hej

Jag har fått fatt på en Scooter från 50-tal. Är det någon som vet vilken typ av nyckel det är för start/ljus. Tar tacksamt emot tips och bilder. Jag har hittat ett par olika varianter men inte lyckats klura ut vilken det är och vill inte chansa då de verkar kosta runt 200 och uppåt... Finns tips på var jag kan köpa antingen på web eller i butik i göteborgsområdet tas de tacksamt emot...
Nej, du kan inte köpa delar till Zündapp Bella i butik, inte i Göteborg och knappast ens i Sverige. Inte heller på svensk web. När jag googlar lite finner jag den här listan på firmor som säljer delar till Bella http://zbic.org/Suppliers.asp men den har du säkert också redan hittat :wink:

Dessutom: Bland Svenska Scooterklubbens medlemmar finns ett gäng som åker Bella och kan mycket om dessa scootrar. Därför, om du är medlem i SSK så logga in här http://www.scooterklubben.com/, gå in under Matrikel, leta rätt på Bella-ägare in din närhet och sök kontakt. De kan nog hjälpa dig med goda råd!
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
gor
Drömmare
Drömmare

Re: Startnyckel Zundapp Bella

Post by gor »

Härligt - tack för info :D Man blir ju så taggad när cykeln har stått i nästan 50 år, däcken håller luft och motorn går runt utan det där skrapande ljudet som ibland dyker upp i gamla 2-takts motorer :)
Göran Åhlvik
Post Reply