har en 96:a som jag skaffade för att köra med på vintern och spara plåten i vesporna. Det är en helt OK scooter som man brukar hitta överkomligt på blocket. Man får byta rem var 1000:e mil men annars är det inte speciellt mycket att serva. För att vara en 125:a är den ganska pigg och jag hänger inte med med min Px200 vid rödljusen. Tyvärr har den börjat vibrera en hel del nu vid 3000 mil, antagligen några bussnignar som blivit utslitna. Finns forfarande reservdelar och är inte speciellt dyra, tydligen var det en jättevanlig modell i Tyskland men då hette den SKR 125
Samma motor (luftkyld Piaggio automat 125:a) sitter även i bl a Aprilia SR125. Tilläggas bör att i varje fall i min hemstad Göteborg så är bl a de här hojarna ganska stöldbegärliga. Gasglada 15-åringar tar av skyltarna och kör dem som mopeder
/jens
Ja, den var åtminstone i Sverige originalmonterad med larm, som jag vill minnas styrdes med någon form av fjärrkontroll. Har dock aldrig provat den i praktiken. Förresten, det finns ett test av Skipper 125 i ett tidigt nummer av Scooteristen.
/jens