Smart lanserar el-scooter

Diskutera nya (två- eller trehjuliga) fordon här.
Post Reply
wanten
Administrator
Administrator

Smart lanserar el-scooter

Post by wanten »

45 km/h
5,3 hästar
10 mils räckvidd

Image

http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... gront-ljus" onclick="window.open(this.href);return false;
puttepj
Entusiast
Entusiast

Re: Smart lanserar el-scooter

Post by puttepj »

Miljönörden i mig vill ha :-)

Men gissningsvis lär priset och aktionsradien vara lite avskräckande.
Fast bor du mitt i en storstad och vill ha den för de korta svängarna är det i alla fall ett kittlande alternativ.

/putte
Honda ANF 125 Innova -08
BMW F 650 GS -10
wanten
Administrator
Administrator

Post by wanten »

Precis min tanke, men det är ju just för innerstadsboende människor problemet med laddning uppkommer.
Hur ska jag kunna ladda den på gatan? OM det fanns laddstolpar eller eluttag, kan jag sätta en slant på att det skulle komma någon illbatting och rycka ur kabeln varenda natt...
timeconsumer
Drömmare
Drömmare

Post by timeconsumer »

wanten wrote:Precis min tanke, men det är ju just för innerstadsboende människor problemet med laddning uppkommer.
Hur ska jag kunna ladda den på gatan? OM det fanns laddstolpar eller eluttag, kan jag sätta en slant på att det skulle komma någon illbatting och rycka ur kabeln varenda natt...
Fortum har lanserat laddstolpar som än så länge bara finns på ett fåtal platser i Stockholm, men det kommer ta fart om några år. Är dock nyfiken på hur betalmodellen kommer att se ut, eftersom el också kostar. :)
puttepj
Entusiast
Entusiast

Sv: Smart lanserar el-scooter

Post by puttepj »

http://www.relektro.se/product.html/a2b ... egory_id=5" onclick="window.open(this.href);return false;

Den här har jag stött på ett par ggr och är mäkta imponerad av allt utom priset. Lite OT, jag vet men nåt helt annat än de elcyklar som säljs i butikerna. Tyvärr kostar den 25K.

Vill man bara åka på elen gör den dryga det den får dvs 25km/h men hjälper du till så är 40-45 inget problem. Har provat den på en stor parkering och jag vill bara haaaaa.

Min fru dissar mig och säger att jag redan har MC och skotern och att det räcker.
Funderar på att byta fru.

/putte

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
Honda ANF 125 Innova -08
BMW F 650 GS -10
Post Reply