"The advantage of the plates is the state of the art clutch material that is used in the MotoX bikes. It has less rest friction when pulled and a high friction when released. The thin clutch material strips and the many oil grooves reduce the rest moment because the oil film brakes much better. This helps shifting and reduces wear of gear and clutch parts .... The plates have 2.5mm thick noses so they and the basket does not wear so quickly. This prevents jumping of the clutch."
Biten om 2.5mm tjocka tänder lät extra intressant, prestandan av friktionsmaterialet får bli utvärderat när väl kopplingen är monterad.
Beställde hem 4st lameller och nu är det tänkt att dessa ska anpassas till en Cosa koppling modell MMW V2
Ingredienser

Mäta lite för att se hur mycket som ska tas bort

Knappt 2mm måste fräsas bort på varje lamelltand

Kitet består av 4 lika lameller så på en av dessa måste friktionsmaterialet slipas bort så låsringen får bra anliggningsyta

Redo att packas ihop

Resultat

Det tog en dryg timma att fixa till, kan nämnas att man kan använda Cosans stållameller då hela paketet mäter ca 18mm i tjocklek, samma som vanliga lameller.
Nu återstår det att se om det var värt det. Jag får återkomma med draglägesrapport