Cylindermått för överdimensionskolv SS180?

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
marqs
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Cylindermått för överdimensionskolv SS180?

Post by marqs »

Hej, har till slut lyckats sära på kolv och cylinder på en SS-motor jag inhandlat via SSKs marknad.

Till GS160 har jag sett en utmärkt tabell på borrmått av cylinder, och gällande kolvspel, vid montering av respektive överdimensions storlek på kolvar....

Tippar att skadan i min SS-cylle kräver uppborrning till 2a(62,4) alt. 3e (62,6) ÖDs kolv. Någon som vet vad gällande borrmått och marginaler för spel är för dessa?

En sak till! Jag kan inte hitta någon lackfirma här på orten som kan skaka fram en "översättningskod" till Max Meyers färgkod 1.268.0983 "Aluminium"
Finns där någon, som eventuellt har en kod på ex. Duponts motsvarande kulör?

tacksam för tips
/Marcus
Vespoholic
Entusiast
Entusiast

Re: Cylindermått för överdimensionskolv SS180?

Post by Vespoholic »

Kanske här?

http://scoot.net/gallery/bbs/cylpistondims.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
marqs
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by marqs »

Tack för tabellen Johan! Det visade sig räcka med uppborrning till 1a ÖD.

Men är det verkligen ingen som har någon alternativ färgkod till Max Meyers aluminiumfärg!?

/MQ
GS
Nybörjare
Nybörjare

Post by GS »

Vet inte om du fick siffrorna lite fel... Men för SS180 är 1.298.0983 enligt http://www.scooterhelp.com/scooters/ima ... to.PPG.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; "Metallizzato Alluminio" PPG 983. Vad PPG 983 är för Dupont vet jag ej...

Annars är ju krom

inte så snyggt :lol:
marqs
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by marqs »

Fint!! Det är egentligen en GS160 jag kämpar med att få fason på.... enligt den snik version av Vespa Tecnica jag har tillgång till så "heter" MM s färgkod för aluminium färgen 1.268.0983 samma även på SS....och antagligen en drös till...

Tack för tipset, jag ska kolla var jag hamnar med den PPG-koden!
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Glöm inte att dra en lager med klarlack över 983:an, det skall det vara annars ser den billig ut.
Post Reply