
Objektet är en Vespa Super som jag började bygga om redan på sensommaren förra året. Först korta lite styre med 9 cm

Jämförelse

Monterat

Sedan lite posering

Ses här med en Polini 177cc-kittat sprint motor

10" hjul

Förberedelser för tankbyggnad

Bättre stuk

Motorn är ur och såld till klubbkamrat

Gjort mer plats för mer kusar

...

P200 block

Det svarta ska bort

Denna TMX30 ska få svängrum under kåpan

Pinaler

Piaggio original EFL växellåda inhandlades på tyska eBay. Axeln i hjulgranen måste bytas mot en Ø11,5 mm dito för att passa i blocket och en EFL växelbox måste dit också så växlarna hamnar där dom ska

Spacern som ser till att hjulen spårar måste vara..

..2 cm bred om man ska köra med 8" eller 10" tallriksfälgar

Motorn blir en helarbetad 221cc malossi som är tänkt att hamna runt 185 grader avgas och 125 spolport med ett komp runt 10:1 med kort 4 och ett Sip road blås.
Mikuni TMX30, MRB med boyesen reed. Original tändning med PKXL svänghjul. Det är iallafall planen just nu, sen får vi se hur det slutar. Nån CNC fräst koppling blir det nog också.
Tanken är fortfarande kvar att svetsa ihop så uppdatering kommer