LML motor i smallframe?

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Post Reply
DP
Lärling
Lärling

LML motor i smallframe?

Post by DP »

Ciao Tifosi

Jag har under ett par år skruvat med min Lucy Vespa och som vanligt velar jag fram och tillbaka hela tiden, nu har jag köpt allt från packningar, packboxar, lager, vev, Malossi 112cc kit till Malossi förgasarkit och koppling med utväxling för att få lite puff i pickan, bitarna är på väg till Max för blueprinting och montering men nu när KöpEnScooter har börjat ta hem LML så kan jag enkelt snacka till mig en motor därifrån och dom har ju 125 & 150cc 2-takt och 125 & 150 & 200cc 4-takt, hur mycket jobb skulle det vara att trycka in en sån i en Smallframe? 4-taktaren lockar mest då jag har en Takegawa Supercharger som är gjord för Honda Monkey i gömmorna som skulle kunna ge bra med tryck men en 2-taktare som är mindre och lättare skulle även det vara bra.

Nåååå vad säger ni som har koll på sånt här? bra eller anus?

DP says: Mer puff åt folket....
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Re: LML motor i smallframe?

Post by jencla »

Hej DP, och väldigt trevligt att se dig här igen 8)

Du ska nog glömma den idén. Händiga vänner har satt i motorer från "storvespor" (läs PX) i smallframes och det är mycket jobb. Och LML är ju måttmässigt en PX.
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

jencla in da house:
Du ska nog glömma den idén.

Misstänkte nog det, det får bli en lätt trimmad & nyrenoverad knota till Lucy då....

DP says: Som vanligt kan man lita på att få dom svar man behöver här...
benke
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by benke »

LML starmotor kanske, den sitter ju i en smallframe, Jag funderar på att göra detta själv, växlarna kärvar i primaveran och det skulle ju vara trevligt med en problemfri automat.
Attachments
lml-a-eicma-2011_23.jpg
lml-a-eicma-2011_23.jpg (64.12 KiB) Viewed 3989 times
primmy73
Entusiast
Entusiast

Post by primmy73 »

DP wrote:Ciao Tifosi

J

Nåååå vad säger ni som har koll på sånt här? bra eller anus?

DP says: Mer puff åt folket....
Anus.

Med alla de high end smallframe kitten som nu är på markanden är det ingen vits att förstöra ett dera en ram eller alternativt ett block för att få en mutant som är jobbig att köra pga ökad vikt på högersida.

Vad vill du av din smallframe, det finns setups för alla behov. Allt från drivsäkra polinimotorer på 15 hästar till sjuka falcbyggen som gör över 40 hästar. Man kan få precis vad som plånboken tillåter. Det kan man tacka race serierna nere i Europa för, VPI och ESC. Grymm utceckling på smallframedelar dom senaste åren. Nytt för i år är CNC frästa block färdigt portade för valfri monstercylinder.

Till att börja med skule jag byta ut din 43mm vev mot en med 51mm slag, då öppnar sig ett helt annat utbud på cylindrar.

Lycka till,

-n
djurpojken
Drömmare
Drömmare

Post by djurpojken »

Vart inhandlar men ett cnc fräst block?
patrikgrann
Lärling
Lärling