Hej!
Som rubriken anger så är jag osäker på vilka nitar det skall vara till emblemet på benskölden. Någon som vet? Jag har sett 1,5 mm, 1,7 mm, 2 mm.
Tack på förhand!
//Johan
Vilka nitar till VespaGS-emblem på benskölden, 160GS?
-
- Entusiast
Re: Vilka nitar till VespaGS-emblem på benskölden, 160GS?
Mauro Pascoli säljer sådana här
Code: V 14800
Category: Name plate
Weight: Kg. 0.001
Description: Small rivets for fixing logo - Kit 10 pcs
Compatibility: Vespa 50N V5A1T> 11599 - 90 - 98 - 125 V1T>VNB4T> 135618 - Ape
Det är små nitar just för fastnitning av texterna. Finns sannoligt också hos SIP och andra välförsedda reservdelsförsäljare. Om du bor i huvudstaden så lönar det sig säkert att kolla in EHR.
Code: V 14800
Category: Name plate
Weight: Kg. 0.001
Description: Small rivets for fixing logo - Kit 10 pcs
Compatibility: Vespa 50N V5A1T> 11599 - 90 - 98 - 125 V1T>VNB4T> 135618 - Ape
Det är små nitar just för fastnitning av texterna. Finns sannoligt också hos SIP och andra välförsedda reservdelsförsäljare. Om du bor i huvudstaden så lönar det sig säkert att kolla in EHR.
-
- Entusiast
Hej vespaco!
Mauro ligger bra till för vissa prylar, bl a just nitsatsen eftersom "han" brukar anses ha koll. Där står ingenting om dimension.
S.I.P. och SC har också nitar. M fl. De är tyvärr alla virriga beträffande storleken.
Emblemen ser ju olika ut, jag har trott att de har olika nitstorlekar också. Och det har de uppenbarligen eftersom det finns minst tre tjocklekar på nitar.
Sen är ju en annan sak att alla kanske passar men det vet ju inte jag. Jag vill inte borra upp hålen t ex.
Huvudstadsalternativet lockar inte eftersom det tar en dag. Billigare då att beställa flere nitsatser.
En storm i ett vattenglas måhända men varför göra fel och göra om?
Tack för ditt förslag som jag understöder. Passar de sedan bekräftar jag här ifall nån annan söker i forumet nån gång.
//Johan
Mauro ligger bra till för vissa prylar, bl a just nitsatsen eftersom "han" brukar anses ha koll. Där står ingenting om dimension.
S.I.P. och SC har också nitar. M fl. De är tyvärr alla virriga beträffande storleken.
Emblemen ser ju olika ut, jag har trott att de har olika nitstorlekar också. Och det har de uppenbarligen eftersom det finns minst tre tjocklekar på nitar.
Sen är ju en annan sak att alla kanske passar men det vet ju inte jag. Jag vill inte borra upp hålen t ex.
Huvudstadsalternativet lockar inte eftersom det tar en dag. Billigare då att beställa flere nitsatser.
En storm i ett vattenglas måhända men varför göra fel och göra om?
Tack för ditt förslag som jag understöder. Passar de sedan bekräftar jag här ifall nån annan söker i forumet nån gång.
//Johan
Trodde att det bara finns en slags nitar för framtexten. Kommer inte ihåg att diameter brukar nämnas för de här, de finns istället upptagna bland framtexterna eller bilder som visar att de är för texterna. Vi har själv beställt sådana nitar, de är ca 1 mm breda och ca 1 cm långa. Pyttenitar alltså. Olika texter har sedan olika antal nithål.
Vet inte var man annars använder nitar förutom golvlisterna. Och de stora nitarna brukar väl vara minsta 2 mm breda och 2-3 cm långa. Kanske finns det bredare versioner för patinaskotrar, dvs med upprostade hål...
Och nej, borra upp skall du givetvis inte göra!
Vet inte var man annars använder nitar förutom golvlisterna. Och de stora nitarna brukar väl vara minsta 2 mm breda och 2-3 cm långa. Kanske finns det bredare versioner för patinaskotrar, dvs med upprostade hål...

Och nej, borra upp skall du givetvis inte göra!
Hej Johan!
Utgå från hålen i benskölden så har du svaret! Vad har dessa för diameter?
Utgå från hålen i benskölden så har du svaret! Vad har dessa för diameter?
- klinkhammer
- Lärling
Jag ringde till EM i Gbg och beställde nitar till min GS160 och dom skickade rätt sort, inga konstigheter.
/Johan
/Johan
GS150 Corsa
GS 160 -64
Touring -59
"Sist men icke minst - låt Er goda vän VESPAN utföra något. Det tycker den om. Den är byggd för det."
GS 160 -64
Touring -59
"Sist men icke minst - låt Er goda vän VESPAN utföra något. Det tycker den om. Den är byggd för det."