Racer-Lammylibanesen

Händer det nåt i garaget? Dokumentera gärna här!
User avatar
Peter Sundfeldt
Lärling
Lärling
Posts: 306
Joined: Tue 24 Oct 2006, 00:20
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Racer-Lammylibanesen

Post by Peter Sundfeldt »

Tänkte att alla inte finns på FB, och att alla forum har tappat lite momentum idag. Då får vi starta en projektråd parallellt.
Såg en liten annons här på sidan om en liten papperslös Lambretta Li 125 S3. Det kanske kunde vara något att bygga något lagomroligt av. Bollplankade lite om möjligheterna med Pata och Daniel Goes under en kväll. Köpa billigt identitetslöst nu när chansen finns, eller vänta på andra möjligheter? Nu, förstås.
IMG_1875.jpg
IMG_1875.jpg (158.51 KiB) Viewed 29170 times
Tittade till objektet hos Martin Berglund i Ljungsbro på vägen ned från ett Stockholmsbesök med släp och hämtning av köpta SS:ar och Primavera åt bror och kompisar. Kör på det! Allt fanns ju och all plåt var fin.

Kontaktade Landsarkivet i hopp om att hitta det gamla numret. Ram- och motornummer stämde i alla fall överens med årsmodell 1964, det kunde jag hitta på nätet. Martin hade köpt objektet i nuvarande form. Allt totalt rödlackerat och nedplockat i lådor. Förra ägaren innan Martin, en före detta mopedhandlare (och en skojare enligt många) i Linköping, fick objektet som en delbetalning på en minimotorcykel. Scootern verkar vara okörd sedan hösten 1971, då den första ägaren ställde av den. En son på samma adress (gård vid Sviestad utanför Linköping) är kontaktad, men har inte svarat. Jag passerade gården för att se om denne kunde vara hemma, men en granne förklarade att han är väldigt folkskygg. Öppnar inte dörren och så. Har ju försökt ringa och SMS:a till ett mobilnummer som finns till gården.

Så småningom kom det glädjande besked från Landsarkivet i Vadstena. Den röda högen som en gång var en Lambretta 125 Li 1964, finns. Länsbokstav E. Då blir det inga problem med ursprungskontrollen när det är dags för sådant. Och inte blir det rött heller.
De hittade det gamla registeringsbeviset på ramnumret. Kopierat och verifierat skickade de det till en kopieringskostnad av 8 kr. Det sitter en projektanställd från Arbetsförmedlingen som med eget intresse och brinnande entusiasm lägger in alla MC-ramnummer i E-län. Personalen på Landsarkivet vill gärna att han stannar. Det vill vi nördar också!
Scootern har av allt att döma bara rullat 900 mil och är formellt registreringsmässigt en enägarhoj.
IMG_1952.jpg
IMG_1952.jpg (54.49 KiB) Viewed 29170 times
Och den libanesiska registreringsskylten som följde med i lådorna ärpå riktigt. Läraren från Linköping var på FN-uppdrag under två år på 60-talet och köpte sig en ny 1964 Li 125 i Libanon. En annan (socialt normal) son (som jag fick kontakt med efter tips från grannen) och som nu trevligt nog letar efter bilder och dokument, minns att det var "väldigt smidigt att åka med pappa på Lambrettan i Beirut-trafiken". Läraren tog med sig scootern hem till Linköping och importerade den 1965. "Ljusblå? Har för mig att den var grön", mindes sonen. Jo, den där ljusblå, Celeste Iseo, har kanske lite ljusgrönt i sig.
"The scooter-soon-to-be-a-mix-of-a-British-60's-TV175-racing-fairly-orthodox-replica-with-a-touch-of-60's-Swedish-car-rallying-and-24h-du-Mans-racing-and-modern-racing-car-carbonfibre-contructions" är alltså en riktig libanes-Lammy. Kult och coolt. Mera krydda åt anrättningen, så att säga.
IMG_2073.jpg
IMG_2073.jpg (64.33 KiB) Viewed 29170 times
Pata är inkopplad som konsult i projektet, och vi börjar med motorn. Den är i alla fall demonterad nu, Daniel Goes nylackerade TV175 sidokåpor och tutkåpa är på avgjutning hos kolfiber-producenten och jag blästrar aluminiumdelar. Ramen och all plåt ska inte blästras utan doppas i ett skonsamt bad. Återkommer till det och till projektets specifikation.
/Peter Sundfeldt

1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
Martin O
Lärling
Lärling
Posts: 436
Joined: Sun 19 Oct 2008, 15:54
Location: Malmö
Contact:

Re: Racer-Lammylibanesen

Post by Martin O »

Tack för ett mycket läsvärt inlägg. Det skall bli intressant att följa.
Go classic, not plastic
Fenix
Nybörjare
Nybörjare
Posts: 27
Joined: Tue 08 Sep 2009, 11:13
Location: Stockholm

Re: Racer-Lammylibanesen

Post by Fenix »

Spännande tråd, den kommer jag att följa. Har dock en fråga, hur gör man när man köper sig ett par SS 180? Den kontakten vill jag gärna ha :) .
Vespa 50R
Vespa PX125
User avatar
Peter Sundfeldt
Lärling
Lärling
Posts: 306
Joined: Tue 24 Oct 2006, 00:20
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Re: Racer-Lammylibanesen

Post by Peter Sundfeldt »

Fenix wrote:Har dock en fråga, hur gör man när man köper sig ett par SS 180? Den kontakten vill jag gärna ha :) .
Tja..., två köp på olika håll blev till en tillfällighet. Tittade på en röd SS åt min bror och under Mods vs Rockers berättar en annan kompis att han hade en blå till salu. Jag tyckte den var fräckare (orörd), och ännu en kompis kunde inte motstå den röda.
När jag skulle lämna min andra brors Heinkel Kabine i Mariefred och hämta SS:arna åkte ett par andra scootervänner med till Sthlm, och då kunde vi dessutom hämta en bad-ass Primavera i Sollentuna. På vägen hem i Ljungsbro utanför Linköping toppade vi utflykten med att lasta upp Lambrettan från Libanon.
Hängde du med :wink: ?
/Peter Sundfeldt

1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
Fenix
Nybörjare
Nybörjare
Posts: 27
Joined: Tue 08 Sep 2009, 11:13
Location: Stockholm

Re: Racer-Lammylibanesen

Post by Fenix »

Jodå, jag hängde med :D . Det var ingen dålig "skörd", kul! Kul också att du har lyckats spåra det gamla registreringsbeviset på Libanesen. Ser fram emot uppdateringar på projektet.
Vespa 50R
Vespa PX125
vespaco
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 1511
Joined: Thu 02 Mar 2006, 19:05
Location: Finland

Re: Racer-Lammylibanesen

Post by vespaco »

Skoj historia! Väntar på uppföljning. :)
User avatar
Peter Sundfeldt
Lärling
Lärling
Posts: 306
Joined: Tue 24 Oct 2006, 00:20
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Re: Racer-Lammylibanesen

Post by Peter Sundfeldt »

Lite delar hittas i alla fall i lagom takt.
IMG_2177.jpg
IMG_2177.jpg (48.7 KiB) Viewed 28671 times
Har funnit ett bra TV/LiS-headset (tack, Rudheim!) och en TV/LiS tutkåpa från Tjörn.
DSCN3455.jpg
DSCN3455.jpg (56.29 KiB) Viewed 28671 times
Hastighets- och varvräknare fanns i Stockholm. Inte ett enda köp på eBay med de delarna, väldigt skönt!
Hastighetsmätaren är inte "knob style" med trippmätarvredet på sidan av mätarhuset, men det det löser man med en fjäderstång ned till ett hål på underdelen av lykthuset. Patas kontakt Tim Mason ska modifiera TV-huset.
Får se om jag kommer att montera en vajerdriven chronometric varvräknare, det är ju fräckt, men mycket bök och stök med det. Som sagt, vi får se. Dessutom lär väl motorn kunna varva mer en 8 000 rpm, antar jag.
Har blästrat motorhalvorna och delarna därtill. Garagegrannen som håller på med Lincoln-bilar och demonstrerade sin på stativ 3-fas starka polermaskin på en motorhalva i fem minuter med tre olika polertrissor.
IMG_2170.jpg
IMG_2170.jpg (36.5 KiB) Viewed 28671 times
Nu är jag ju tvungen att köra allt som går i den, djävlars vad blankt det blev. Den där maskinen blir bra för all blänkande aluminium. Faen, det går ju att spegla sig i chainside nu. Men polermedlet kräver andningsmask... :wink: .
/Peter Sundfeldt

1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
User avatar
Peter Sundfeldt
Lärling
Lärling
Posts: 306
Joined: Tue 24 Oct 2006, 00:20
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Re: Racer-Lammylibanesen

Post by Peter Sundfeldt »

IMG_2390.JPG
IMG_2390.JPG (132.52 KiB) Viewed 28431 times
Nu är den doppad i ett skonsamt färgborttagningsbad och ska kompletteras med lite glaskulebklästring på en del ställen. Ytrosten kommer från den sista sköljen och det verkar som om ramstålet är av en känsligare sort. Lackering kommer förmodligen att ske i Halland hos Patas kontakt.

Motorbygget blir antingen en RB20 (kitet har nationellt dryftats lite här http://www.scooterklubben.com/forum/vie ... 5&start=30" onclick="window.open(this.href);return false; och internationellt mycket här http://scooterotica.org/forum/viewtopic.php?f=7&t=296" onclick="window.open(this.href);return false; ) eller Mugello 198, har kunniga motorkonsulter i form av Truls, Pata och Rolf Axel, men de är inte helt överens när man diskuterar. Lyssnar och försöker bilda mig en egen uppfattning så gott det går. I kostnad skiljer det inte så mycket, Wiseco-toppen är i stort det som skiljer RB20-kitet till Mugello i den specifikationen vi tänker oss. Skillnaden i karaktär och effekt i motorn är desto större. Det väger just nu över till RB20. Tycker om tanken på det lite vildare. Ska jag ha kolfiberdelar exponerade och vara race-replica förväntas ju också scootern röra på sig. I körbarhet menar Truls att den går att få överraskande bra. Sen finns det faktorer som tillgänglighet på just de delarna man vill ha. Inte sällan är de ju lagerslut.
/Peter Sundfeldt

1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
User avatar
Peter Sundfeldt
Lärling
Lärling
Posts: 306
Joined: Tue 24 Oct 2006, 00:20
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Re: Racer-Lammylibanesen

Post by Peter Sundfeldt »

Det skonsamma (i förhållande till sandblästring) färgborttagningsdoppet gjordes hos SRIAB, Svensk Reningsindustri AB, i Kungälv och inte med badet StripAll som några av oss har pratat om. StripAll är förvisso väldigt bra och tar inte bara färg utan även rost, men man ska också ta hand om kemikalierna själv med ett eget bad i garaget. Om SRIAB också kan göra ett skonsamt bad för rostborttagning ska jag återkomma till. De känns i vilket fall som kunniga och miljömedvetna. Om man nu ska köra en gammal 2T-scooter förhållandevis mycket, kan man ju i alla fall göra renoveringsprocessen så snäll som möjligt.
/Peter Sundfeldt

1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
Ola Lång
Chefsmontörn
Posts: 720
Joined: Fri 29 Aug 2003, 19:29
Location: Nykil
Contact:

Re: Racer-Lammylibanesen

Post by Ola Lång »

Det finns en finfin stripall-anläggning i Norrtälje som drivs av ett par kamrater till mig.
Jag har inte provat själv ännu men sett de prylar som badat och det ser mycket bra ut.

Kul att följa din tråd Peter!
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
reVintage
Lärling
Lärling
Posts: 541
Joined: Sat 19 Nov 2011, 12:42

Re: Racer-Lammylibanesen

Post by reVintage »

Hej Ola!
Har du koll på den ungefärliga kostnaden för ett "ramdopp"? Lockar mer än att blästra bort dyrbar plåt.

Hej Peter!
Ska bli kul när man får se alla bitar på en bild, men jag antar att det ät en bit kvar :wink: .
User avatar
Peter Sundfeldt
Lärling
Lärling
Posts: 306
Joined: Tue 24 Oct 2006, 00:20
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Re: Racer-Lammylibanesen

Post by Peter Sundfeldt »

Ola Lång wrote:Det finns en finfin stripall-anläggning i Norrtälje som drivs av ett par kamrater till mig.
Jag har inte provat själv ännu men sett de prylar som badat och det ser mycket bra ut.
Kul att följa din tråd Peter!
Jo, det finns ett entusiast-Cadillac-garage i samma område som mitt garage, de har ett StripAll-bad i sin lokal (som tyvärr inte rymmer en scooter-ram), och badet tappar mycket effekt om man kört för mycket skitiga delar i. Men det jag har sett (som de kört i ett färskt bad) ser fantastiskt fint ut, på dörrarna kunde man slipmärken från tillverkningen på 50-talet.
reVintage wrote:Hej Ola!
Har du koll på den ungefärliga kostnaden för ett "ramdopp"? Lockar mer än att blästra bort dyrbar plåt.
Kan man köra hela ramen (inte aluminiumbitarna, även om det sägs att ett sådant bad är på gång) är det naturligtvis mycket bättre än sandblästring. Erik W och jag hade en idé om att köpa in ett bad och erbjuda scooterister ett dopp för en hel scooter, men det faller på att vi måste ju veta att underlaget finns. Annars blir det för dyrt. Och så det där med att ta hand om kubikmeter med miljöjobbiga kemikalier.
För alla i rimlig närhet låter dina kompisar som ett intressant alternativ, Ola. En professionell hantering med rätt förnyelse av badet och så är ju en fördel.
reVintage wrote: Hej Peter!
Ska bli kul när man får se alla bitar på en bild, men jag antar att det ät en bit kvar :wink: .
Jorå, det är en bit kvar, den byggs ju (som så många andra) helt i från grunden och med en del exotiska bitar, men jag har ändå en rask ambition med projektet.
/Peter Sundfeldt

1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
Ola Lång
Chefsmontörn
Posts: 720
Joined: Fri 29 Aug 2003, 19:29
Location: Nykil
Contact:

Re: Racer-Lammylibanesen

Post by Ola Lång »

Det är ju lördag och det är väl därför det blev efterfrågan på bad just idag :D

Jag har ingen prisbild men det kan jag kolla upp. Ja, dom tar hela karosser och ännu större grejor.
Stripallmetoden kräver ju även värme och välisolerade kar så det är ju inget man gör i vedboden direkt.

Det kanske är dags för att "scooteristen testar" ska ta sig ett bad ?
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
gusten
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare
Posts: 71
Joined: Tue 13 Oct 2009, 13:05
Location: Lund

Re: Racer-Lammylibanesen

Post by gusten »

Är det nån som känner till den verksamma substansen i stripall ?Tror det finns utrymme för billigare lösningar än ompackade kemikalier i fina hinkar. Ett annat rostbortagningsmedel jag sett på ut ländska forum är hör och häpna vanlig melass. Det närmsta jag använt är smedjans rostlösning som verkar vara borsyrebaserad.
Ural m72 och BMW R75 i garaget nu i sällskap med en Lambretta li 1958
Ola Lång
Chefsmontörn
Posts: 720
Joined: Fri 29 Aug 2003, 19:29
Location: Nykil
Contact:

Re: Racer-Lammylibanesen

Post by Ola Lång »

Hej på forumet. Nortällje-Stripall-bad för scooterram med kåpor och skärm landar på ca 1500-2000:-
beroende på hur mycket färg det är. Det tar mera tid o arbete om någon klåpare har spacklat och målat ett par gånger.
Det fina är ju som saft att det tar bort rost också, gu så gött. Kan ju även vara lämpligt för lambretta sidokåpor
som ju verkar ha en benägenhet att slå sig vid blästring om man inte är varsam.
Då blir dom stoora och svåra att få att sitta på och sitta kvar..
Är dock direkt olämpligt på aluminiumkåpor och styrtoppar då aluminumet försvinner...

PM:a mig för telnr / Ola
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
reVintage
Lärling
Lärling
Posts: 541
Joined: Sat 19 Nov 2011, 12:42

Re: Racer-Lammylibanesen

Post by reVintage »

Tack för bra info! Detta måste vara idealiskt för Vesparenovering då det, till skillnad från blästring, rensar även i hålrum.
User avatar
micke_th
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare
Posts: 75
Joined: Thu 05 Nov 2009, 21:57
Location: Blekinge

Re: Racer-Lammylibanesen

Post by micke_th »

Det var ingen dålig shopping tur :D Ska bli kul att följa länken!
/ Micke
User avatar
Peter Sundfeldt
Lärling
Lärling
Posts: 306
Joined: Tue 24 Oct 2006, 00:20
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Re: Racer-Lammylibanesen

Post by Peter Sundfeldt »

Om två månader ska den stå färdig på det här släpet på väg till EuroLambretta i Avignon. Dekorfolierad och med kolfiberkåpor och kolfiberstänka. Och med 35 hästar RB256 by Stian monterad. Nu är det race. Man kan bygga på 40-50 timmar, sägs det, men då ska det inte trilskas någonstans.
DSC_2874.jpg
DSC_2874.jpg (100.49 KiB) Viewed 27670 times
DSC_2875.jpg
DSC_2875.jpg (58.27 KiB) Viewed 27670 times
DSC_2889.jpg
DSC_2889.jpg (99.59 KiB) Viewed 27670 times
En positiv överraskning som uppdagades alldeles nyssens är att den här Beirut-Lambrettan har en modern svensk identitet. Martin B i Borensberg, som jag handlade av, trodde att han köpte sin Li utan papper, men efter ursprungskontrollen visar det sig att Lasse B i Ödeshög (som sålde till Martin) inte visste om att hans Lammy hade papper. Men betalt registreringsavgiften varje år har han gjort ;-), "har för många fordon". Hursomhelst, alla handlingar är på väg till mig, ursprungskontrollavgiften betalas tillbaka och jag slipper registreringsbesiktiga och klarar mig på 260:- för att bli laglig.
DSC_2877.jpg
DSC_2877.jpg (69.51 KiB) Viewed 27670 times
DSC_2892.jpg
DSC_2892.jpg (95.52 KiB) Viewed 27670 times
Den har spelat upp många överraskningar den här hojen, från en papperlös historia med Libanon-skylten i lådorna till gårdagens glädjande identitetsbesked.
/Peter Sundfeldt

1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
Ola Lång
Chefsmontörn
Posts: 720
Joined: Fri 29 Aug 2003, 19:29
Location: Nykil
Contact:

Re: Racer-Lammylibanesen

Post by Ola Lång »

Härlig Historia som berikar vårt fina forum, jag säger bara MERA! :D :D

Den projektanställde vid gamla bilregistret som du omnämnde i tidigare tråd är en stadig gäst vid våra backtävlingar och
besöker även garagefikabordet, han när ett milt sagt (o)sunt intresse för motorcyklar!

Lycka till med montaget!
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
User avatar
Peter Sundfeldt
Lärling
Lärling
Posts: 306
Joined: Tue 24 Oct 2006, 00:20
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Re: Racer-Lammylibanesen

Post by Peter Sundfeldt »

Jorå, Ola, jag ska uppdatera både här och parallellt på FB. Kanske även en liten blogg med film, bild och text om det hinns med.
/Peter Sundfeldt

1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
User avatar
Peter Sundfeldt
Lärling
Lärling
Posts: 306
Joined: Tue 24 Oct 2006, 00:20
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Re: Racer-Lammylibanesen

Post by Peter Sundfeldt »

Och hälsa den entusiastiske projektanställde och tacka för ett bra jobb! Det var ju det som gjorde att jag fick reda på Libanon-ursprunget.
/Peter Sundfeldt

1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
User avatar
klinkhammer
Lärling
Lärling
Posts: 269
Joined: Mon 19 May 2008, 19:59
Location: Stoccolma

Re: Racer-Lammylibanesen

Post by klinkhammer »

Snyyygt!
GS150 Corsa
GS 160 -64
Touring -59
"Sist men icke minst - låt Er goda vän VESPAN utföra något. Det tycker den om. Den är byggd för det."
User avatar
Peter Sundfeldt
Lärling
Lärling
Posts: 306
Joined: Tue 24 Oct 2006, 00:20
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Re: Racer-Lammylibanesen

Post by Peter Sundfeldt »

Bilderna finns ju på FB, men jag har ju lovat att även berätta här. Fast det är ett jäkla pill med skala ner dem. Och många bilder är det... 8).
DSC_0145.jpg
DSC_0145.jpg (111.09 KiB) Viewed 27241 times
Då börjar vi, stödet först.
DSC_0141.jpg
DSC_0141.jpg (59.24 KiB) Viewed 27245 times
Hittade bra stödjärn i skrotlådan.
IMG_4440.jpg
IMG_4440.jpg (124.36 KiB) Viewed 27245 times
Hans Rekstad från klistra.se fixar fartranden.
DSC_0305.jpg
(88.22 KiB) Downloaded 45 times
Efter första folieringen kunde vi gå loss med monteringen. Då kan också originalskylten från Beirut 1964 monteras. Hårt gummi för sidokåporna, men roligt med återanvändning.

Vaddå "not downloaded yet", jag har för faen laddat upp och ner, högt och lågt, editat och... nu ger jag upp för stunden. PhP eller vad programmet heter är nog ganska daterat.
/Peter Sundfeldt

1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
User avatar
Peter Sundfeldt
Lärling
Lärling
Posts: 306
Joined: Tue 24 Oct 2006, 00:20
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Re: Racer-Lammylibanesen

Post by Peter Sundfeldt »

DSC_0305.jpg
(88.22 KiB) Downloaded 41 times
Efter första folieringen kunde vi gå loss med monteringen. Då kan också originalskylten från Beirut 1964 monteras. Hårt gummi för sidokåporna, men roligt med återanvändning.
DSC_2947.jpg
DSC_2947.jpg (46.55 KiB) Viewed 27176 times
Renoverade Innocenti skivbromslinks från Soulscooters lager.
DSC_2964.jpg
(107.63 KiB) Downloaded 41 times
Patrik Leiderth på besök för gaffelmontage.
DSC_2974.jpg
DSC_2974.jpg (64.04 KiB) Viewed 27176 times
Fina, dyra BGM-dämpare som trots det ändå behöver brickor för att förhindra att gummit kryper ut. Dessa är monterade nu.
/Peter Sundfeldt

1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
User avatar
Peter Sundfeldt
Lärling
Lärling
Posts: 306
Joined: Tue 24 Oct 2006, 00:20
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Re: Racer-Lammylibanesen

Post by Peter Sundfeldt »

För de som inte hänger på Facebook, här är en länk till en liten film om projektet.
http://www.youtube.com/watch?v=p0-xIxJq ... I49dw9az3Q
/Peter Sundfeldt

1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
Post Reply