Varmkörde min Touring -59 som inte riktigt vill varva ut direkt utan kommer efter ett tag då man sänker gasen och långsamt ökar på igen, väl hemma igen skulle jag justera tomgången och när jag tog bort gummiploppen för justerskruven rann det ut bensin!!?? Är det normalt??
Vet att det är noga att förgasarlock osv är tätt för att den skall gå bra. Motorn vill inte starta med gummiploppen borta! Går de att ha motorn på tomgång med ploppen borta eller måste man vrida några varv och sätta i ploppen igen för att testa tomgången? Har ett Sito + monterat till PX 125.
1, den ska gå utan gummiplopp.
2, det ska inte komma ut bensin där då är det något fel, den verkar få för mkt soppa.
2, på min px125 motor sticker skruven ut genom ploppen.
3, tomgångsskruven sitter på ovansidan. ploppen på baksidan nedtill är bränsleblandning om jag inte minns fel.
Husqvarna mod 27 -50, Triumph T100-69, Honda VF400F -84, Crescent Compakt -70tal, Saab 96 2t-65, Citroen C8 2,2
Tja kolla
1, om den flödar, ev byt nål ventil och flottör, billigt.
2, om locket vid flottören läcker, byt packningar för säkerhets skull, billigare.
3, om locket vid flottören sitter fast ordentligt, gängorna kan vara trasiga, krångligt men det går faktiskt att gänga upp till en m5(eller var det m4?) utan större ingrepp. mina gängor var paj vilket gjorde att det faktiskt rann soppa genom gummiploppen på min(och skruven då min skruv går igenom ploppen)
Husqvarna mod 27 -50, Triumph T100-69, Honda VF400F -84, Crescent Compakt -70tal, Saab 96 2t-65, Citroen C8 2,2
Hello!
Kolla om ljuddämparen är igensotad. Jag höll på rätt länge med diverse förgasarinställningar hit och dit, utan resultat. Tog loss ljuddämparen, skakade, och det lät som en maraccas, full av sot! Rengjorde den och det blev bättre, men inte bra. Köpte ny ljuddämpare och problemet försvann helt med tomgången och det där att den inte varvar ur riktigt. Sen vet jag inte om det hjälper dig, men testa kan du ju!