Pris på Rally 180 -69.

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Post Reply
JBL
Entusiast
Entusiast

Pris på Rally 180 -69.

Post by JBL »

Hej. Jag har tittat på en Rally 180 från 1969 som bara gått 60 mil. Den är fin på ytan men har en hel del rost på insidan av skärmar och under skölden samt på fälgar eftersom den stått okonserverad på en fuktig loge i 40år. Dessutom behöver all ärgig el, gummi, vajrar bytas. + ev packboxar och packningar i motor och tank. Och sedan ska den inreggas.
Alltså en hel del jobb och pengar. Säljaren vill ha 35000 som inte går att diskutera. Jag känner att det är way over the top... 20 känns mer rimligt, eller?
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Re: Pris på Rally 180 -69.

Post by fritte »

PXJ wrote:Hej. Jag har tittat på en Rally 180 från 1969 som bara gått 60 mil. Den är fin på ytan men har en hel del rost på insidan av skärmar och under skölden samt på fälgar eftersom den stått okonserverad på en fuktig loge i 40år. Dessutom behöver all ärgig el, gummi, vajrar bytas. + ev packboxar och packningar i motor och tank. Och sedan ska den inreggas.
Alltså en hel del jobb och pengar. Säljaren vill ha 35000 som inte går att diskutera. Jag känner att det är way over the top... 20 känns mer rimligt, eller?
för 35'000:- bör man rimligen få få en scooter som är inreggad, går att köra med o är någolunda välvårdad. Att denna bara gått 60 mil MEN sedan vanskötts i 40 år, o kommer att kräva enormt mycket arbete o pengar gör att varje krona över 6'000:- blir ett överpris, det är min uppfattning.

Då du verkar beredd att betala bra pengar, försök att hitta en tillfixad 60-talare med PX-motor om möjligt, tillfällen o mecka får du med all säkerhet även med den...
JBL
Entusiast
Entusiast

Post by JBL »

Ja tack för omdömet, det stärkte min uppfattning! Jag har en fin och lagomtrimmad px med mycket nytt och lite mods-bling. Men det är dags för ett nytt projekt typ rally, sprint, ss eller lammy serie 3. Jag har bra budget, stor passion och hyfsat kunnande men inte så mycket tid och plats så därför så måste det vara ett fint och någosånär körbart objekt (inte projekt!). Kom gärna med tips!
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

PXJ wrote:Ja tack för omdömet, det stärkte min uppfattning! Jag har en fin och lagomtrimmad px med mycket nytt och lite mods-bling. Men det är dags för ett nytt projekt typ rally, sprint, ss eller lammy serie 3. Jag har bra budget, stor passion och hyfsat kunnande men inte så mycket tid och plats så därför så måste det vara ett fint och någosånär körbart objekt (inte projekt!). Kom gärna med tips!
Då du redan har en fin och lagomtrimmad px är möjligheten stor att du aldrig kommer att känna dig riktigt nöjd med något mindre än 200 cc. Visst är det charmigt att puttra runt o lukta på blommorna med en veteran, men då du är van vid att kunna följa trafikrytmen med PXn kan det upplevas som ett steg tillbaka. :)
JBL
Entusiast
Entusiast

Post by JBL »

Så sant som det är sagt. Planen är alltså att hitta en fin SS, GL eller Sprint med kass motor eller en med 200-motor.
Någon som vill sälja???
klinkhammer
Lärling
Lärling

Post by klinkhammer »

...eller en GS160!
http://www.blocket.se/stockholm/Vespa_G ... ?ca=11&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;
GS150 Corsa
GS 160 -64
Touring -59
"Sist men icke minst - låt Er goda vän VESPAN utföra något. Det tycker den om. Den är byggd för det."
JBL
Entusiast
Entusiast

Post by JBL »

Med kantigt lyse hade det varit taget!
Post Reply