Hej!
Har läst mycket i diverse trådar ang 12 V konvertering och Variotronic/Vespatronic. Står i färd att uppgradera till 12 V då någon i höstas stal!!! svänghjul och tändplatta från min tidigare oskruvade Sprint -69.
Vespatronic verkar vara bästa valet med hänsyn till allt ingår (utom lampor och ny bromskontakt vad jag förstår) i kitet och monteringen verkar möjlig även för en glad nybörjare som undertecknad. Men priset avskräcker en del och eftersom jag inte har några planer på att trimma motorn (mer än högst ett Polini 177 utan övriga förändringar) kanske jag siktar lite högt med variabel tändning och det finns några andra alternativ som ligger lite lägre i pris, ex Bajaj, Scootrs...
Vilka är era erfarenheter och rekommendationer i min situation? Törs jag lita på Bajajs brytarlösa system (läst att spolar och annat gått fallit i bitar under körning)? Kanske någon har ett 12 V kit som ligger och samlar damm i garaget? Eller rent av så har mitt gamla svänghjul och tändplatta efter en tid på drift hamnat i ärligare händer och har hemlängtan?
Jag är djupt tacksam för alla råd, tips coh synpunkter!!